Hej! Jeg fik mine første sidste år. Tænkte at jeg ville have en lidt blandet flok. Så købte tre Brahmaer, to silker og to toppede hollændere. Købte dem som halvstore kyllinger. Ville kun have høns, ingen haner, men det skulle vise sig at der kun var to høner, resten var haner. Iøvrigt fik jeg først æg, i år.
Hvis jeg skulle gøre det om, ville jeg nok starte med at købe voksne høns. Jeg var ved at blive lidt utålmodig, i vente tiden, på æg. Og lidt træt af alle de haner jeg skulle af med, det er svært at komme af med haner. Især når man ikke er så meget for at slagte... Så kan du altid, forsøge dig ud i kyllinger, på et senere tidspunkt. -Når hønsefeberen rammer, og mon ikke den gør det

.
Iøvrigt er jeg så glad for mine Brahmaer, de er meget tamme, kommer mig i møde, når jeg viser mig i haven. Kan klappe dem osv. Er store og tunge, de flyver ingen steder. Og så er de bare, helt vildt smukke. Jeg får nu mellem 1-2 æg dagligt, fra de to Brahma høner. Men æglægningsevnen varierer vist lidt, hos racen.
Held og lykke, og rigtig god fornøjelse, det er skønt at have høns.... Gitta