hvis du altid har en mår- eller rævefælde stående, og ellers bruger mortens metode med vandet, så holder du (næsten) alle katte væk. De tager ikke skade af behandlingen, men vil ikke kunne li hende den sure dagplejemor med vandslangen 
Åh, det ville da være en drøm, der gik i opfyldelse!

Og jeg er ikke bleg for at indrømme, at det vil give mig en vis tilfredsstillelse at gøre det...lortkatte, som æder forsvarsløse kyllinger, som ikke kan flyve!

Kan lige nævne at når jeres egne katte går i fælden - for det gør de helt sikkert på et tidspunkt hvis de er ude - så lad dem sidde og "svede" lidt. Når de har prøvet det et par gange, så går de udenom fælden.
Tak for tippet! Og i øvrigt for tilbud om lån af fælde, selv om du bor langt væk

Jeg troede da slet ikke at der boede sure mennesker i dit kvarter, det er da en uskik. 
Kunne det mon være at katten kan være være far til dine killinger, så han kender vejen godt, og så lige faldt over en kylling...
Jeg kan godt forstå du ikke gider konflikte over en kat, det betaler sig ikke, og hvis man gerne selv vil have fritgående katte, ja så må man jo tage det ene med det andet, men ideen med vandslangen er god og virksom
Der bor mange særlinge på landet...jeg er vel selv en af dem, haha

Og det var faren til vores Sortemis, som sad der. Han er den eneste sorte hankat i "kvarteret" (fik du dén?

)

Jeg spørger lige den søde far i morgen, om han stadig har mod på at hjælpe mig med at bygge...det vil være det mest trygge, tror jeg. Så er jeg sikker på, at de kan vokse sig store og stærke, inden de kommer ud som fritgående...