Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Naboens f*cking MØGKATTE!!!!!  (Læst 4640 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Naboens f*cking MØGKATTE!!!!!
« Dato: 23 April , 2013, 18:31 »
Er så VRED lige nu!!!  >:( Skal nok falde ned igen, men lige nu har jeg lyst til at finde den forbandede møgkat og kyle den af pommeren til!! Tænk, jeg har sølle TO kyllinger, som render rundt i vores indhegnede have med skrukken. Og så kommer jeg derud her til eftermiddag, og ser naboens ene kat sidde og fortære den ene kylling!!!  >:( >:( >:( 12 dage gammel, nåede den så at blive :(

Nogen der kan anbefale et kyllingehus med lukket gård til, hvor skruk og kyllinger kan gå sammen? Max 2.000,- men gerne billigere. Suk, hvor er jeg bare træt af det... :(

Offline mcquolle

• Passiv bruger
Sv: Naboens f*cking MØGKATTE!!!!!
« Svar #1 Dato: 23 April , 2013, 18:37 »
Løsningen er helt simpel. Kræver en kattefælde og en vandslange.

1. Fang katten i fælden. Gøres let med en dåse whiskas.
2. Overspul kat og fælde med vandslangen. (Det synes den IKKE om men tager ikke skade.)
3. Gå ind og drik en kop kaffe - Giv dig tid.
4. Overspul igen kat og fælde og slip så katten fri - Pas på fingrene!
5. Læn dig tilbage i havestolen og nyd synet af din kattefri have.

Ondt - Ja helt sikker - Men det virker!

Er katteejeren måske egentligt ikke erstatningspligtig? Hans kat har gjort skade på dine husdyr (Hvorfor du rent faktisk måtte skyde den på stedet) vil tro ejeren er forpligtiget til at betale erstatning. Om ikke andet så for at give ham en lærestreg så han kan holde katten hjemme som loven foreskriver!
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #2 Dato: 23 April , 2013, 18:42 »
Katteejeren er erstatningspligtig efter mark og vejfredsloven.

Så han bør absolut give et klækkeligt tilskud til buret
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 23 April , 2013, 19:35 »
Hvor får man fat i en kattefælde? Jeg synes ikke det er ondt...jo, hvis der havde været frost, men det er der jo ikke nu. Er bare så træt af de møgkatte. Sidste år mistede jeg 18(!!) kyllinger til en af hans hvide grimme katte, men den er død, så jeg troede problemet var løst :(

Jeg vil helst undgå at involvere min nabo. Han er en rablende vanvittig bondemand, og berygtet herude (bor på landet)... Han er sur og klager og melder alle for alt muligt. Jeg har en vis forståelse for, at han ikke kan holde sine katte på egen grund...jeg kan jo heller ikke garantere, at mine bliver på min egen grund. Men frustrationen er stor :(

Offline nimrod

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 23 April , 2013, 19:57 »
Du køber bare en mårfælde hos harald nyborg,
http://www.harald-nyborg.dk/p7463/maarfaelde-82x31x27-cm
Vi havde for mange år siden en mår og fangede med stor succes vores egen kat i fælden  8) mange gange ... (måren tog naboens hund)

Når vi får fremmede hankatte på besøg i stalden plejer de også at få med vandslangen, det er effektivt!!
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 23 April , 2013, 19:58 »
Hvor får man fat i en kattefælde?  :(

En mårfælde vil også kunne fange en kat.

Jeg mistede 1 Serama høne + 3 La-bresse kyllinger 1 for 1. - 4 dage i træk.
Efter den tredje hvor jeg troede det var vores egen kat, fik den stuearrest, og mens den sad inde og kukkelurede forsvandt den fjerde kylling.

Nu har jeg set at der kommer en rovfugl, Høg eller musvåge.

Der er nu sat en kragefælde op, og så har jeg hørt at den bare skal mindst 10 km. væk herfra.

Jeg ved ikke hvor langt en kat skal væk ;D

Hyggeligt at se dig på forum engang imellem Christina, selv om det er et kedeligt emne du lige dukker op med.
Hilsen
Peter

Offline mcquolle

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 23 April , 2013, 20:03 »
Christina>> Du er jo lige så tålmodig som Janni. Hos mig var den ikke gået.

Se her: http://www.p-lindberg.dk/Soegeside.aspx?ArticleID=64386

Jeg har også en fælde jeg gerne låner ud, men du bor jo ikke lige i nabolaget...
MvH
Morten

0,1 Hustru

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #7 Dato: 23 April , 2013, 20:13 »
Christina altså *t. Du sviner den bondemand til. Om han så bliver sur, det må han altså selv om. Du skal have lov til at have dine høns på din matrikel!

Du kan købe sådan et bur her i Harald Skrald: http://www.harald-nyborg.dk/p2924/lux-loebegaard-danpet

Jeg bruger selv tentorpæle, kyllingenet og jorbærnet til overdækning, men det er for rovfuglene. Jeg tror ikke en sulten og kyllingelysten missekat holder sig tilbage, for den slags hjemmegjorte fik-fakserier.  :-\.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 23 April , 2013, 20:55 »
Tusind tak for jeres svar *b (Peter, det er også altid skønt at se dig <3)

I skal ikke tage fejl... Jeg har lyst til at gå ind og kræve min ret i forhold til hvad han skylder mig for de mistede kyllinger (også de 18 marankyllinger sidste år). Men jeg er bare for følsom, og jeg bliver let ked af det, når nogen bliver sure på mig, eller behandler mig uretfærdigt, og jeg ved at jeg vil ende med at ligge søvnløs over hvad han mon kan finde på, for at gøre livet surt for mig :( Min mand, ville uden tøven gå derind, hvis jeg bad ham om det, men jeg er sgu blevet lidt sart over for konflikter...pinligt at indrømme, men ærligt  *r

Jeg kom i tanke om, at jeg sidste på sæsonen sidste år, fik et tilbud fra et af mine dagplejebørns far, om at han gerne ville bygge en lukket indhegning om mit skruk/kyllingehus. Måske han stadig vil gøre det...jeg vil lige spørge ham i morgen :)

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #9 Dato: 23 April , 2013, 21:00 »
hvis du altid har en mår- eller rævefælde stående, og ellers bruger mortens metode med vandet, så holder du (næsten) alle katte væk. De tager ikke skade af behandlingen, men vil ikke kunne li hende den sure dagplejemor med vandslangen  ;)
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline mcquolle

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 23 April , 2013, 21:23 »
Kan lige nævne at når jeres egne katte går i fælden - for det gør de helt sikkert på et tidspunkt hvis de er ude - så lad dem sidde og "svede" lidt. Når de har prøvet det et par gange, så går de udenom fælden.
MvH
Morten

0,1 Hustru

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 23 April , 2013, 21:27 »
(måren tog naboens hund)

He he... En sjov sætning som kan forstås på flere måder...

Var det måren der tog hunden?
Eller hunden der tog måren?

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #12 Dato: 23 April , 2013, 21:42 »

Jeg troede da slet ikke at der boede sure mennesker i dit kvarter, det er da en uskik.  <:
Kunne det mon være at katten kan være være far til dine killinger, så han kender vejen godt, og så lige faldt over en kylling...

Jeg kan godt forstå du ikke gider konflikte over en kat, det betaler sig ikke, og hvis man gerne selv vil have fritgående katte, ja så må man jo tage det ene med det andet, men ideen med vandslangen er god og virksom
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 23 April , 2013, 21:57 »
hvis du altid har en mår- eller rævefælde stående, og ellers bruger mortens metode med vandet, så holder du (næsten) alle katte væk. De tager ikke skade af behandlingen, men vil ikke kunne li hende den sure dagplejemor med vandslangen  ;)

Åh, det ville da være en drøm, der gik i opfyldelse! ;) Og jeg er ikke bleg for at indrømme, at det vil give mig en vis tilfredsstillelse at gøre det...lortkatte, som æder forsvarsløse kyllinger, som ikke kan flyve! :'(

Kan lige nævne at når jeres egne katte går i fælden - for det gør de helt sikkert på et tidspunkt hvis de er ude - så lad dem sidde og "svede" lidt. Når de har prøvet det et par gange, så går de udenom fælden.

Tak for tippet! Og i øvrigt for tilbud om lån af fælde, selv om du bor langt væk *l

Jeg troede da slet ikke at der boede sure mennesker i dit kvarter, det er da en uskik.  <:
Kunne det mon være at katten kan være være far til dine killinger, så han kender vejen godt, og så lige faldt over en kylling...

Jeg kan godt forstå du ikke gider konflikte over en kat, det betaler sig ikke, og hvis man gerne selv vil have fritgående katte, ja så må man jo tage det ene med det andet, men ideen med vandslangen er god og virksom

Der bor mange særlinge på landet...jeg er vel selv en af dem, haha :D Og det var faren til vores Sortemis, som sad der. Han er den eneste sorte hankat i "kvarteret" (fik du dén? :D) ;)

Jeg spørger lige den søde far i morgen, om han stadig har mod på at hjælpe mig med at bygge...det vil være det mest trygge, tror jeg. Så er jeg sikker på, at de kan vokse sig store og stærke, inden de kommer ud som fritgående...

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #14 Dato: 23 April , 2013, 22:24 »
Øv hvor trist, jeg føler virklig med dig  *t

Vi bruger et lille bur med sammenhængende hus tilgæslingerne. Det er lavet i træ og minknet, og overdækket med tagpap. Men vi lærte så på den hårde måde at de kun er sikre for kat  og rovfugle,som egenlig også var derfor vi har dem der. Men store hunde tromler hus/gård omkuld. Så for fremtiden sætter vi det fast med pløkker.

Hold heller hønemor og kylle inde indtil i får kattesikret dem.

Her i en af de små byer der ligger tæt ved vores lille  by, er der lige indrykket en annonce, om hvis pågældende kat bliver set på matriklen vil den blive aflivet. Om det går lige sådan som ved hunde, det ved jeg dog ikke, men sikke et røre det har givet i Skamby ;)

Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"