Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hvor jeg dog hader burhønsehold!!  (Læst 7891 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
Sv: hvor jeg dog hader burhønsehold!!
« Svar #60 Dato: 11 Februar , 2009, 21:52 »
Jeg tror bare at problemet er økonomien, det er altså væsentlig dyre at købe økologisk i forretningerne end det desværre almendelige kød, og jeg kan godt forstå alle dem der køber pumpet kød fra dyr der efter vores overbevisning ikke har haft et godt liv, jeg tror også min økonomi ville byde mig at købe det, hvis ikke jeg altså havde produktionen her hjemme.
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
« Svar #61 Dato: 12 Februar , 2009, 13:20 »
Det kan der siges meget om, men jeg mener altså, det er det helt forkerte sted at spare.
Spar på øllerne i weekenden for pokker.

Ikke at jeg regner med, at nogen af jer drikker alverden i weekenden. Vel!?

Så altså: spar på noget andet. Maden er alt for vigtig, det betaler sig ikke at spare på den.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #62 Dato: 12 Februar , 2009, 13:25 »
Tja jeg er på su, det er min kæreste også. Vi har begge to et fritidsjob...eller jeg har faktisk to. Men alligevel er der ikke råd til at købe økologisk kød. Men det kommer nok engang. OG selvom jeg er på su og studerende og lever i weekenderne, eller hvad det nu hedder, ja så drikker jeg ikke øl hver weekend!!
Men jeg prioriterer nu at min hund og kat og hønsene kan få kvalitetsfoder i stedet for at jeg kan få økologisk kød! Andet er der desværre ikke at spare på i den her husholdning, så den økologiske livsstil må vente, men engang vil jeg leve som Bonderøven  ;D
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #63 Dato: 22 Februar , 2009, 12:08 »
Man kan jo også vælge at skære ned på kødforbruget, og kun købe øko eller gårdsalgskød? Foruden sine egne kyllinger.

Jeg er ligesom Magnus og familie "dårlig jæger ;D" men det betyder ikke at jeg har opgivet at anskaffe et hold høns til både æg og måske slagt. Det sidste bliver svært, men jeg har en familie som er glade for kylling. Og mine kommende høns og kyllinger vil jo i alle fald ha haft det 10 gange bedre end dem fra fabrikken.

Måske kan man også sælge lidt af æggene og tjene lidt til foderet så der ikke er for mange udgifter.

Det samme med juleænderne. Hvis man holder sine egne ænder så ved man hvordan de har haft det. Ja jeg vil slet ikke udelukke at jeg vil kunne finde på at spise fjerkræ af egen avl. Hvis jeg altså selv kan slå dem ihjel.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
« Svar #64 Dato: 23 Februar , 2009, 16:20 »
Hvis man - som jeg netop er begyndt på - udregner en pris per æg, og tæller æggene, så kan det faktisk hurtigt give et pænt overskud.

Det er naturligvis samme slags regnestykke, som når noget er på tilbud: ville jeg have købt det, hvis ikke det var på tilbud? Ville jeg have spist alle de æg, hvis jeg selv skulle købe dem?
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.