Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hvor jeg dog hader burhønsehold!!  (Læst 7903 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: hvor jeg dog hader burhønsehold!!
« Svar #15 Dato: 08 Februar , 2009, 15:04 »
Det med den mudrede hønsegård er nu ikke det mest tiltalende i verden. Men medmindre man - som Jørgen Liljensøe anbefaler - har gruslagt og overdækket hønsegård som man rengører hvert andet øjeblik, så er det næppe så nemt at undgå, navnlig ikke her i vinterkulden.

Apropos klippet næp, så overfaldt vores store sølvhalsede hane mig den anden dag (møgdyr), og jeg kom desværre til at forsvare mig med et spark i hovedet. Bagefter blødte han en smule fra næbbet, og det ser måske ud til, at han mangler den yderste spids af overnæbbet. Ups.  :-

Ligefrem overfaldet?? det lyder ikke rart. jeg er glad for jeg har en lille bitte en, og ikke sådan en stor killer-hane i haven.. :o
Overfalde er måske en lille overdrivelse: han angreb mine fødder. Man kunne tænke, at når nu han overfalder dem, er det rimeligt at de bider lidt fra sig. Men det var alligevel ikke så heldigt.

Jeg glæder mig svært til han får nogle hanekyllinger. De kan da næsten kun være bedre end ham.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline mutti

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 08 Februar , 2009, 15:05 »
Det med den mudrede hønsegård er nu ikke det mest tiltalende i verden. Men medmindre man - som Jørgen Liljensøe anbefaler - har gruslagt og overdækket hønsegård som man rengører hvert andet øjeblik, så er det næppe så nemt at undgå, navnlig ikke her i vinterkulden.

Apropos klippet næp, så overfaldt vores store sølvhalsede hane mig den anden dag (møgdyr), og jeg kom desværre til at forsvare mig med et spark i hovedet. Bagefter blødte han en smule fra næbbet, og det ser måske ud til, at han mangler den yderste spids af overnæbbet. Ups.  :-[

nej en mudret hønsegård er nok ikke tiltalende for en hønseejer ,men jeg tror dog at hønsene er ligeglade  ;D ;D <P <P <P <L
iøvrigt har min mand også lovet at der skal tag over hønsegården i år
« Senest Redigeret: 08 Februar , 2009, 15:07 Fra mutti »
Helle Signe Jacobsen

<P
34 Isa Waren
1.10 dværg opington
7 dværg wyandotter
2 dværg kochin
1 Børge hest og 1 Gaffemis
2

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 08 Februar , 2009, 18:31 »
Jeg er ikke blevet overfaldet, det er Magnus der er det ;D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Tine R.

• Gæst
« Svar #18 Dato: 08 Februar , 2009, 20:47 »
nej en mudret hønsegård er nok ikke tiltalende for en hønseejer ,men jeg tror dog at hønsene er ligeglade  ;D ;D <P <P <P <L
[/quote]

er det egentlig ikke også bedst at have hele tiden? jeg mener, hvis der skulle komme fugle influenca igen. skal hønsegårde og lignende så ikke være overdækket? bare for nysgerrighedens skyld!

Tine R.

• Gæst
« Svar #19 Dato: 08 Februar , 2009, 20:56 »
Og så skal de jo forresten også lige tilføjes af de 4 små hønsekræ jeg har rendene i haven, får det endnu bedre.. (pral, pral, pral) jeg har indtil videre kun haft en midlertidig hønsegård, som er en gammel marsvine-løbegård, på 2*1,5m.  den skulle kun bruges til det blev lidt varmere i vejret. for øv, det er koldt at stå derude og bygge. men jeg er ikke en tålmodig person, så vi gik igang med at bygge igår. nu får de altså en hønsegård som er 3.80* 2.20 m. og så har jeg en ribs busk som står og er lidt træls, den får de også.. deres helt egen ribs busk. hvor mange høns kan lige blære sig med det!! Glæder mig så meget til den er færdig. det bliver en stor dag! regner med det, afhængigt af vejret, bliver slutningen af denne uge. ;D

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 08 Februar , 2009, 21:30 »
Jeg er ikke blevet overfaldet, det er Magnus der er det ;D

Sorry, er ændret ;)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
« Svar #21 Dato: 09 Februar , 2009, 11:11 »
Citér

er det egentlig ikke også bedst at have hele tiden? jeg mener, hvis der skulle komme fugle influenca igen. skal hønsegårde og lignende så ikke være overdækket? bare for nysgerrighedens skyld!
Jo, den skal være overdækket, men overdækning er ikke det samme som tag. Vi overdækker gerne vores hønsegårde med trådnet, og det opfylder kravene fuldstændig som det skal.

Men dér hvor man fodrer, skal der være tag, og vandet må ikke være opsamlervand.
« Senest Redigeret: 09 Februar , 2009, 14:19 Fra Magnus Fundal »
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #22 Dato: 09 Februar , 2009, 13:01 »
Jeg hader alt hvad der hedder indespærret dyr, det kan være bur høns - træmme kalve eller fikseret søer.

Derfor har vi høns så vi får friske æg og en kylling i ny og næ, og alle går fridt på 10 tønder land.
Vi har ænder så juleanden er sikret de går i en ande gård.
Vi har grise der er på friland og kan rode i jorden som grise nu skal og sikken en flæskesteg.
og vi har en ko som gerne skulle holde os med kalvekød, hun bor i en stald i en boks med masser af halm og hvor hun kan gå rundt og hver dag bliver hun lukket ud på fold.

Og jeg hader transporten og håndteringen af vores dyr, derfor bliver alle mine dyr slagtet hjemme.

Det er et stort arbejde og kræver masser af plads og det er ikke alle der kan gøre som os men mindre kan også gøre det netop ikke at købe bur æg .
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #23 Dato: 09 Februar , 2009, 13:34 »
Vores høns gik også fri på skift her men det endte med et par små indhegninger i første omgang indtil vi får bygget udendørsbure pga besøg fra ræven ved højlys dag mens vi gik derude.
 Det er ren ud sagt svineri hvordan de behandler fødevarer, jeg bliver altså mere og mere sart, er selv på et mejeri hvor vi laver oste, jeg skærer kanterne af min ost selv om det nogen gange er uden skorpe, revet ost er gulvost fra møgbeskidt gulv, jeg ku virkelig blive ved. Syntes bare at de glemmer at det er mennesker der skal spise maden og ikke dyr.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 09 Februar , 2009, 13:55 »
øv elsker revet ost og nu må jeg vist til at rive den selv hmmmmm
Mange Hilsner Elise

Serama
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #25 Dato: 09 Februar , 2009, 14:08 »
Jeg ved godt at osten bliver kogt men...... :-\
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #26 Dato: 09 Februar , 2009, 14:09 »
Jeg kan lige sætte mig ind i hvordan du tænker, Elise. Den fornemmelse af afmagt, fordi vi ikke kan vide, hvad vi sætter tænderne i. Vi tror (naivt?) at producenterne *selvfølgelig* har en høj standard, men så hører man den ene rædselshistorie efter den anden, og med alle slags produkter. Man må sige, at du og din familie forsøger at gøre noget ved det, men mange har jo ikke lige mulighed for, at have så mange dyr selv.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 09 Februar , 2009, 14:57 »
Jeg ved godt at der er mange der ikke kan have så mange dyr og det er også et stort arbejde jeg er så heldig at jeg arbejder om aften så jeg kan passe dyr om dagen. Og det koster da også nogle penge at anskaffe, vi har gjort det over en år række for de første stykke tid er det kun udgifter.

Nu er dette jo ikke en salgs annonce men jeg ved at der er mange der lige som mig sælger alt det man ikke kan spise selv, de skal bare findes, og det var jo et alternativ til køleboksen.
Mange Hilsner Elise

Serama
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund

Offline mutti

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 09 Februar , 2009, 15:15 »

jeg har også trådnet over hønsegården ,men ønsker mig virkeligt at få tag over.Det er lidt med livet som indsats at gå derind lige nu.Der er mere glat end en skøjtebane.  :o
Helle Signe Jacobsen

<P
34 Isa Waren
1.10 dværg opington
7 dværg wyandotter
2 dværg kochin
1 Børge hest og 1 Gaffemis
2

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #29 Dato: 09 Februar , 2009, 16:22 »
...
Derfor har vi høns så vi får friske æg og en kylling i ny og næ, og alle går fridt på 10 tønder land.

Stakkels høne, der når helt ud i den anden ende af de 10 tdr land og så er det blevet aften og man skal skynde sig hjem  :o

Nej, det lyder som om dine dyr har det rigtig dejligt  :D
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)