Idag havde min mand glemt at lukke hønsene ud, inden han tog på arbejde. Jeg er en af de heldige som sover længe om søndagen, så lykkelig uvidene om mine indespærrede høns, sover jeg til kl. 10.. jeg står op, og ser solen skinner fra en næsten skyfri himmel. en fantastisk dag kan man straks mærke. Af en eller anden årsag, vil jeg lige tjekke at de er ude og nyde solen, men nej, ak oh ve, han har glemt at åbne for lemmen. Jeg åbner, og straks prøver 4 silker på at mase sig ud gennem en lille hønselem, på samme tid. Det så altså sjovt ud... men de komme alle helskinnede ud, og var bare så glade, hanen startede selvfølgelig skraks med at gale, og hønsene fandt den ene lille ting efter den anden. det var så dejligt at se. men samtidig, blev jeg lidt vemodig. for mine tanker fløj hen på de stakkels dyr som sidder i bure i en halvmørk sal hele deres liv. Den skrækkelige udsendelse her den anden dag. Jeg kan jo se hvor meget mine høns elsker at komme ud, og se himlen, og være, ja næsten frie! og så har man den dyremishandling kørende, godt gemt væk, i store haller, som ingen rigtig ser. føj.. det burde forbydes!
Det var bare det jeg ville sige!