Hejsa.
som tidligere skrevet, er jeg nybegynder i hønsefaget. Jeg fik i december 3 silkehøner og en hane. Jeg fik fast fra dag 1 , 1 æg. Jeg ved godt at høns først begynder at lægge æg når de når en hvis alder. men ifølge sælger har alle 3 lagt æg. Jeg har læst mig til hvad lys og foder kan have af indflydelse også, så jeg ved en smule om det også. Jeg ved også godt at silkehøner ikke er de største æg producenter, men har alligevel fået den opfattelse, at de lægger regelmæssigt?
Som skrevet har jeg indtil mandag fast modtaget mindst 1 æg. de seneste 14 dage har der været 2 æg ca 3 gange. og jeg vil egentlig bare sikre mig, at jeg ikke gør noget forkert. Jeg mener, hvorfor kommer der et enkelt engang i mellem, med så store tidsforskelle? siden mandag har jeg slet ikke modtaget et eneste?
jeg gør følgende: Åbner og tænder lys om morgenen kl. 7-7.30 cirka. kl. 17 til 20.30 er der auto-lys. Jeg fodre med alm. æglægnings.piller altså, alm. hønsepiller. derudover giver jeg skaller, hvede, solsikkekerner, majs, forskelligt grønt, brød og lidt rosiner engang i mellem. De æder godt, og har enormt stor kråser hver aften jeg putter dem i seng.
Det skal ikke forstås som om jeg er utilfreds med at jeg ingen æg modtager. For det er dyrene jeg er interesseret i. men.. der er vel ikke noget galt? jeg kan ikke lade være med at tænke om de måske skulle have orm??
håber ikke mit indlæg er for rodet.. ellers er i selvfølgelig velkommen til at spørge...