Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Terror-opringninger  (Læst 1607 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle K.

• Administrator
Terror-opringninger
« Dato: 26 Marts , 2013, 17:23 »
...eller også er det blot stakkels medarbejdere fra div. callcentre, som ringer og falbyder alt fra fagforeninger, aviser, m.m til div. undersøgelser med spørgsmål, som "kun" tager et par min.

Jeg får et hav af disse opringninger for tiden, og efterhånden synes jeg, at det er svært at bevare den venlige stemme til en pæn afvisning, når jeg gang på gang bliver forstyrret i mine gøremål - desuden foregår disse opringninger altid i de timer sidst eftermiddag, hvor jeg gerne vil være i fred f. eks sammen med hønsene ;D

Kan I andre blive ved med at bevare den gode mine - det er jo trods alt et "uskyldigt" menneske, som er i den anden ende af røret ::)? - det er vel ikke kun mig, som bliver ringet op...selv om jeg er lige ved at tror det med den kø i kimeriet, der er i min telefon.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
Sv: Terror-opringninger
« Svar #1 Dato: 26 Marts , 2013, 17:26 »
Nej, i de perioder var jeg har fået mange af disse opkald, bevare jeg heller ikke den "gode tone".

Næste gang der er en der ringer så kan DU prøve at sælge ham/hende noget. Du kunne eks. fortælle om at du har nogen varmefrie kyllinger og de koster 100 kr. stykket. Selvom han/hun afviser så bare bliv ved med at overtale. Så er det pludselig sjovt at få disse opkald...

Danny
Himlen bør altid være blå!

Miss Christina

• Gæst
« Svar #2 Dato: 26 Marts , 2013, 17:29 »
kender det godt   >:(
jeg siger kort og godt ingen interesse

og hvis det ikke fatter det efter flere gange(i samme samtale) spørger jeg hvad det var i de ikke forstod i ingen interesse
flabet men sådan er livet..

man kan godt komme på en liste hvor de ikke kan få ens nr men kan ikke huske hvad den liste hedder

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #3 Dato: 26 Marts , 2013, 17:30 »
Bedste råd er at få markedsførings- og forskerbeskyttelse...

Så er det slut med de opringninger.
Fås via folkeregisteret
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #4 Dato: 26 Marts , 2013, 17:37 »
Hvis du helt vil slippe for den slags, kan du tilmelde dig Robinsonlisten.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline hanemikkel

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 26 Marts , 2013, 18:43 »
Spørg om du må få deres privatnummer, og sig at du ringer senere, når det passer dig bedre.
Hvis de siger nej, så kan du jo spørge om de synes det er træls at blive ringet op af fremmede i fritiden.
Har eller har haft:
Høns: Faverolles (laksefarvede), Australorp (sort, blå), Araucana (vildtfarvet, sort), Maran (sort-kobber), New Hampshire (rødbrun), Sussex (lys), Italienere (hvide).
Ænder: Orpington (gul), moskus (hvid), campbell (khaki).
Gæs: Danske gæs (grå), Steinbacker (grå).

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #6 Dato: 26 Marts , 2013, 19:01 »
Spørg om du må få deres privatnummer, og sig at du ringer senere, når det passer dig bedre.
Hvis de siger nej, så kan du jo spørge om de synes det er træls at blive ringet op af fremmede i fritiden.

He he - det har jeg prøvet en gang for et par år siden. Fyren fra "Ase" blev så paf og slog så op i en kæmpe latter og fortalte, at han sgu godt forstod, at jeg syntes det var træls at blive fortyrret....og en masse mere ::) - så vidt jeg husker, så tog den samtale en halv times tid
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Gåsepigen

• Bruger
« Svar #7 Dato: 26 Marts , 2013, 19:12 »
Jeg har hemmeligt nummer nu, så jeg slipper for de opkald.

Før sagde jeg bare "nej tak" og lagde på.
1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat

Offline Jørgen Hansen

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 26 Marts , 2013, 20:07 »
I sidste uge blev vi ringet op fra et ejndomsmæglerfirma i Århus. Om vi ville sælge ejendommen på xxx-gade i Århus? Efter at ha set adressen på krak er jeg sgu lidt ked a at konen ikke bare sagde ja, uanset tilbud. S. Siden har vi fået 3 reklamebreve fra firmaet! Gad vide om de tænker over hvad de laver.

Mvh    Jørgen

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #9 Dato: 26 Marts , 2013, 20:15 »
jeg må indrømme ,at når div sælgere ikke forstår en pæn afvisning, så kan jeg godt blive en anelse bidsk og snerre. Det er for så vidt ok med mig og ringe og ville sælge alt muligt skrammel, så længe de forstår at jeg siger nej, og respekterer det.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #10 Dato: 26 Marts , 2013, 20:28 »
Jeg synes faktisk ikke, at det er ok, at der bliver ringet - jeg ser det lidt som "dovent" dørsalg, og dørsalg er mig bekendt forbudt i dag.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 26 Marts , 2013, 20:58 »
Det er bare at sige: det har ingen interesse og så lægge røret på. Er helt sikker på den høre det MANGE gange om dagen..  ;)
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #12 Dato: 26 Marts , 2013, 21:24 »
Det er bare at sige: det har ingen interesse og så lægge røret på. Er helt sikker på den høre det MANGE gange om dagen..  ;)

Ja - det hører de sikkert mange gange om dagen - og jeg gider ikke forstyrres og skulle sige det flere gange om dagen ;)

Nu har jeg meldt mig på Robinsonlisten - det troede jeg ikke, at man kunne gøre hjemmefra. Så ser jeg frem til at få fred fra de kanter.
« Senest Redigeret: 26 Marts , 2013, 21:40 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline KEW

• Bruger
« Svar #13 Dato: 26 Marts , 2013, 21:30 »
Hemmeligt nummer hjælper ikke da det er en "nummergenerator" med andre ord en komputer. Vi har altid haft hemmeligt nummer på boligen(fastnet) samt kærestens mobil men får stadig callcenter i røret.
Man kan bede om navnet på callcenter og fortælle at de skal notere at du ikke ønsker flere opkald fra dem du skal så notere dato/tid og callcenter så du kan huske det til en anden gang for iht. Loven skal de nu respektere du ikke vil ringes op af dem og gør de er det forbrugerklagenævnet man skal snakke med.
Men personligt finder jeg en personlig sviner med grove ord faktisk hjælper for loven gør ikke den springer man op og falder ned på der er jo som med alt andet hvor man kører over forbrugerklagenævnet ingen konsekvens og alt for lang sagsbehandling
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Lone Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 26 Marts , 2013, 21:33 »
Robinsonlisten beskytter ikke mod fx analyseinstitutter. Her skal du henvende dig til det enkelte institut eller forening og frabede dig kontakt.
hilsen Lone
0,0 egne høns - 1,5 blandede høns lånes hos naboen, 1,2 huskatte, 0,1 hund af meget blandet race, 0,1 islænder (hest)