Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hønsegård?  (Læst 12269 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Line86

• Bruger
hønsegård?
« Dato: 20 Marts , 2013, 16:55 »
Vi er nået frem til at vi vil have dværg Wyandotter.. 2-3 stk uden hane.. Og vi havde tænkt på dette til dem: http://www.hooked4pets.dk/shop/hoensehus-med-hoensegaard-9669p.html  ... måler: 280 cm lang, 188 cm bred og 200 cm høj. Bemærk at målene er total udvendige mål incl udhæng og redekasse. Bredden er 145 cm uden redekassen.
hønsehuset måler ca. 95 cm lang x 188 cm bred og ca 125 cm højt - Redekassen kommer dertil. Den måler 95 cm cm lang 35 cm bred og 65 cm høj... Jeg er ikke sikker på det er muligt for os at lukke dem ud i haven.. Er huset med gården for småt til helårs bolig? Er ikke ret handyman agtig og synes det virker så svært og uoverskueligt at skulle bygge en gård selv... Hvad tænker i?
Mvh Line

Offline Halldor

• Bruger
Sv: hønsegård?
« Svar #1 Dato: 20 Marts , 2013, 17:04 »
Dette er rigeligt til 4-5 dværghøns. "Boligen" ser godt ud og kan bruges hele året. Men prisen er der, hvor du aldrig vil "tjene" en krone på dine høns.
Opdrætter af islandske høns og Danske Landhøns i dværg.

Offline Line86

• Bruger
« Svar #2 Dato: 20 Marts , 2013, 17:16 »
Dette er rigeligt til 4-5 dværghøns. "Boligen" ser godt ud og kan bruges hele året. Men prisen er der, hvor du aldrig vil "tjene" en krone på dine høns.
Mange tak for svaret:) Skidt med vi ingenting tjener.. Det er bare for hyggen og æggenes skyld.. Hvad skal bunden være i sådan en gård? For at hønsene har noget at give sig til at grave i? Jord? halm? Og forresten... hvis man fik en hane.. skal gården så være større? Eller kan man godt have 3-4 høner og 1 hane? altså dværg wyandotter
« Senest Redigeret: 20 Marts , 2013, 17:18 Fra Line86 »
Mvh Line

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 20 Marts , 2013, 17:18 »
I min verden er det alt for lidt hønsegård til dem  :-\
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Line86

• Bruger
« Svar #4 Dato: 20 Marts , 2013, 17:21 »
I min verden er det alt for lidt hønsegård til dem  :-\

Også til 2-3 dværge?
Mvh Line

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #5 Dato: 20 Marts , 2013, 17:32 »
Hvis du har mulighed for at lukke dem ud i haven i løbet af dagen, så går det. Men som eneste ude-mulighed er det meget småt.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Line86

• Bruger
« Svar #6 Dato: 20 Marts , 2013, 17:35 »
Hvis du har mulighed for at lukke dem ud i haven i løbet af dagen, så går det. Men som eneste ude-mulighed er det meget småt.

Går de ikke over til naboen?  :(
Mvh Line

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #7 Dato: 20 Marts , 2013, 18:08 »
Går de ikke over til naboen?  :(
Du kan nemt holde dem inde ved hjælp af et kyllingenet til 200 kr. i Silvan og 10 tentorpæle. Tro mig, jeg er om nogen en håndværker-tåbe, men at sætte et 90 cm net op med tentorpæle og en hammer, det kan jeg godt ;). Jeg synes også gården er for lille til permanent ophold for hønsene. Net/tentorpæleløsningen er optimal, for så kan du hele tiden flytte hegnet /o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Line86

• Bruger
« Svar #8 Dato: 20 Marts , 2013, 18:25 »
Du kan nemt holde dem inde ved hjælp af et kyllingenet til 200 kr. i Silvan og 10 tentorpæle. Tro mig, jeg er om nogen en håndværker-tåbe, men at sætte et 90 cm net op med tentorpæle og en hammer, det kan jeg godt ;). Jeg synes også gården er for lille til permanent ophold for hønsene. Net/tentorpæleløsningen er optimal, for så kan du hele tiden flytte hegnet /o.

Mange tak for det forslag :)
Mvh Line

Offline Line86

• Bruger
« Svar #9 Dato: 20 Marts , 2013, 18:28 »
HVIS jeg nu fik en til at hjælpe med at lave en permanent gård alligevel og så bare køber huset er der så nogen der har en rigtig nem måde at lave en på? Og hvor mange dværghøns dur sådan et hus her til? : http://www.sbhandel.dk/shop/hoensehus-230p.html
Mvh Line

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 20 Marts , 2013, 18:39 »
Kan du ikke købe et brugt legehus i stedet? Du kan jo næsten få 2-3 legehuse for den pris.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #11 Dato: 20 Marts , 2013, 18:48 »
Du køber nogle imprægnerede pæle i Silvan på ca. 230 cm i højden. Mindre kan godt gøre det. Så låner du - eller lejer - et jordbor og begynder at skrue ned i jorden der hvor pælene skal stå. Så sætter du pælene i og banker jorden godt til med fx en stolpe, så jorden bliver godt trykket godt ned om hver pæl (et vatterpas er nødvendig, så det hele bliver nogenlunde lige). Så køber du noget kyllingenet i 180 cm/evt. mindre, og banker på pælene med klamper. En dør skal du også have til hønsegården - det kan jeg ikke selv lave, men for en med bare lidt håndværkersnilde er det meget nemt (en ramme, et tværbræt, to hængsler: døren er klar). Et overdækningsnet fra fx www.strandbynet.dk og så er der hønsegård /o. Du kan også købe færdige moduler, men så løber det hurtigt op.
Venlig hilsen Tanja

Offline Line86

• Bruger
« Svar #12 Dato: 20 Marts , 2013, 19:11 »
Du køber nogle imprægnerede pæle i Silvan på ca. 230 cm i højden. Mindre kan godt gøre det. Så låner du - eller lejer - et jordbor og begynder at skrue ned i jorden der hvor pælene skal stå. Så sætter du pælene i og banker jorden godt til med fx en stolpe, så jorden bliver godt trykket godt ned om hver pæl (et vatterpas er nødvendig, så det hele bliver nogenlunde lige). Så køber du noget kyllingenet i 180 cm/evt. mindre, og banker på pælene med klamper. En dør skal du også have til hønsegården - det kan jeg ikke selv lave, men for en med bare lidt håndværkersnilde er det meget nemt (en ramme, et tværbræt, to hængsler: døren er klar). Et overdækningsnet fra fx www.strandbynet.dk og så er der hønsegård /o. Du kan også købe færdige moduler, men så løber det hurtigt op.

Tak for opskriften:) Hvor kan man egentlig købe færdige moduler?
Mvh Line

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #13 Dato: 20 Marts , 2013, 19:44 »
Tak for opskriften:) Hvor kan man egentlig købe færdige moduler?
Fx her, men uha da, det er dyrt, og du skal sikre for neden med kyllingenet under alle omstændigheder.

http://www.poda.dk/category/hundegaarde-321/
Venlig hilsen Tanja

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #14 Dato: 20 Marts , 2013, 20:58 »
den endnu nemmere løsning er og købe impregnerede rundstolper 5-7cm i diameter. De er spidse i den ene ende, og så kræver det kun en stige og en meget stor hammer. bank stolperne i jorden og sæt net på med kramper eller kraftige hæfteklammer
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk