Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hønsegård?  (Læst 12270 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Line86

• Bruger
Sv: hønsegård?
« Svar #15 Dato: 20 Marts , 2013, 21:18 »
den endnu nemmere løsning er og købe impregnerede rundstolper 5-7cm i diameter. De er spidse i den ene ende, og så kræver det kun en stige og en meget stor hammer. bank stolperne i jorden og sæt net på med kramper eller kraftige hæfteklammer
lyder nemt.. hva med ræven?
Mvh Line

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #16 Dato: 20 Marts , 2013, 21:24 »
lyder nemt.. hva med ræven?
Et volierenet fra en fiskegarnsfabrik på toppen og rionet eller fliser langs hegnet :). Så burde Mikkel holde sig væk. *k
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Line86

• Bruger
« Svar #17 Dato: 20 Marts , 2013, 21:37 »
Et volierenet fra en fiskegarnsfabrik på toppen og rionet eller fliser langs hegnet :). Så burde Mikkel holde sig væk. *k

okay:) Er det fordi han er lidt dum og vil grave helt henne ved hegnet? dvs på en flise så.. for i teorien kunne han vel grave under flisen? eller misforstår jeg hvordan du mener? Forresten.. Wyandotter/dværghøns.. hvor højt kan de springe/flyve?
Mvh Line

Offline Gåsepigen

• Bruger
« Svar #18 Dato: 20 Marts , 2013, 21:56 »
Der er også fine hønsehuse her: http://www.xn--hnsegrden-92a8r.dk/salg-af-honsehuse.htm. De kan købes inklusive montering - og endda som startpakke med høns, strøelse og foder. Så behøver man ikke være ret meget handywoman.

Jeg har ikke set dem IRL, så jeg kender ikke kvaliteten. Men det virker da til at være en nem måde at komme i gang med havehøns på.
1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat

Offline Line86

• Bruger
« Svar #19 Dato: 20 Marts , 2013, 22:02 »
Der er også fine hønsehuse her: http://www.xn--hnsegrden-92a8r.dk/salg-af-honsehuse.htm. De kan købes inklusive montering - og endda som startpakke med høns, strøelse og foder. Så behøver man ikke være ret meget handywoman.

Jeg har ikke set dem IRL, så jeg kender ikke kvaliteten. Men det virker da til at være en nem måde at komme i gang med havehøns på.

De er bare bitte små de startpakker.. de er vidst endda mindre end det første hus med gård jeg foreslog i starten:)
Mvh Line

Offline Line86

• Bruger
« Svar #20 Dato: 20 Marts , 2013, 22:53 »
Kan man egentlig have flere racer gående sammen? Fx nogle dværg wyandotter og 2 isa Warren i alm størrelse?
Mvh Line

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #21 Dato: 20 Marts , 2013, 23:20 »
Så længe man ikke har hane, er det for det meste ikke noget problem at have forskellige størrelser høns gående sammen. Hybriderne kan dog nogle gange være svære at have med andre høns, da de kan være nogle nævenyttige kræ. Folk har meget forskellige oplevelser med dem. Nogle er søde og nysgerrige, og andre er nogle ondskabsfulde høns.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #22 Dato: 21 Marts , 2013, 06:54 »
okay:) Er det fordi han er lidt dum og vil grave helt henne ved hegnet? dvs på en flise så.. for i teorien kunne han vel grave under flisen? eller misforstår jeg hvordan du mener? Forresten.. Wyandotter/dværghøns.. hvor højt kan de springe/flyve?
Lige præcis. Især med rionettet, fordi det bliver meget hurtigt skjult af græsset, så man ikke kan se det. Så går ræven hen til hegnet og graver der, den kan ikke finde ud af at bakke 50 cm tilbage og starter dér (man skal aldrig sige aldrig, men jeg har ikke hørt om det). En tråd i 30 cm højde og en i 180 cm højde med strøm i kan du også bruge, men så skal du til at trække strøm, købe strømgiver osv. Det bliver lidt besværligt.

Bangs (www.bangs.dk) har også en startpakke, og jeg har set hønsehuset i virkeligheden. Det ser godt ud og det eneste man skal gøre selv, er at male huset med træbeskyttelse. Der er plads til ca. 4-5 store høns, men hønsegården skal udvides hvis de kun skal være der. Det er hønsehuse han selv producerer, men de er ikke på hans hjemmeside endnu. Det ser sådan her ud.

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Line86

• Bruger
« Svar #23 Dato: 21 Marts , 2013, 13:53 »
Takker for svar og ideer:) hvor højt skal hegnet til wyandotter være for at de ikke kan flyve over? Og skal man klippe de der.. Fjer. Så de ikke kan flyve? ... Er i gang med at kigge på en masse hønsehuse eller huse egnet hertil.. Hvor mange dværghøns synes i Max passer til dette? : http://dyreriget.dk/hoens-5/hoensehuse-100/hoensehus-model-ellinge-1790.html
« Senest Redigeret: 21 Marts , 2013, 14:08 Fra Line86 »
Mvh Line