Hejsa
Vi står for at skulle lave ny andegård i foråret, eftersom det viste sig at vi havde en aldeles effektiv og grådig ræv her i nabolaget. Jeg vil ikke dvæle ved den historie, men konsekvensen af den er, at vore højt elskede fjerfolk nu vil blive sikret mod ræven med både strøm, hegn, sluser og jeg ved ikke hvad. For sådan en masakre vil ikke opleve igen. ALDRIG.
Da min mand i mange år har drømt om også at holde gæs, kan vi lige så godt inddrage gæs i planlægningen, så der ikke bliver flere "hovsa-løsninger", end nødvendigt.
Er der noget vi bare SKAL være obs på mht. kombinationen ænder og gæs?
Kan de gå sammen, såfremt arealet er stort nok?
Hvordan er gæs overfor andre fugle? Vi ønsker jo ikke at ænderne skal leve i stress pga. gæssene... for så kan de lige så godt bo 100% hver for sig. Vi vil bare gerne, at de alle kan have adgang til søen...
De skal have hver deres hus... og husene vil stå i en rævesikker voliere, som alle fuglene skal være i om natten. Den rævesikre voliere skal så stå i endnu en "rævesikret" indhegning, der giver mulighed for et større græsningsareal i dagtimerne ... går gæs ind om natten? Er de lige så stædig og besværlige som ænder i den sammenhæng?
Tak