Tusind tak for jeres svar! Jeg tror jeg køber ca. 20 kyllinger, og håber på at der er godt med høner imellem

En skam at hanerne ikke lægger æg!

Et lille spørgsmål, som I gerne må grine af...

: Er det helt hen i vejret at holde kyllingerne i en kasse INDENDØRS? Vil de larme, og svine uendelig meget? Jeg synes bare det kunne være så hyggeligt at have dem tæt på...f.eks. i bryggerset

Lyder det meget mærkeligt?

Et andet spørgsmål: der er flere der skriver at det er besværligt, med de daggamle kyllinger. Kan I fortælle lidt nærmere hvorfor? Er det fordi de skal have varme, eller hvordan? Og hvornår kan de egentlig komme ud af varmen?
Ja start med omkring dobbelt så mange kyllinger som du vil ende med af høns evt. lidt mere.
Af bitter erfaring sidst med 2 blomsterhaner sidste sommer vil jeg fraråde at have mere end 1 hane i en flok
mvh. Egon
Gisp, det lyder ikke godt!

Hvad skete der?
Hej Christina.
Jeg har for godt en uge siden fået mine skønne høns hjem og stod forinden i samme problemsti´lling som du.
Jeg (+ børnene begge 7 år) vil gerne kunne gøre hønsene tamme og derfor have ret unge dyr. Men jeg havde heller ikke lyst til at skulle slagte i løbet af kort tid hvis f.eks. 3 af de 5 dyr viste sig at være haner. Det skal lige siges at vi bor i Silkeborg med en have der grænser op til ikke mindre end 5 naboer, og dem vil vi gerne blive ved med at være gode venner med, så ingen haner her. 
Enden på det hele blev at jeg har fundet tre unge men voksne høner, der er begyndt at lægge æg (sagde sælger, de har endnu ikke poppet nogen her endnu) og to store kyllinger som er mistænkt for at være høner, meen man ved jo ikke helt. Er den ene/begge kyllinger haner bliver de til aftensmad. Derfor er de heller ikke blevet ungernes. De har en hver af de voksne, der har nogen år tilbage endnu. 
Jeg ved absolut ikke om dette er en optimal løsning, men so far tror jeg faktisk at den virker for mig. Men det gør jo heller ikke noget hvis en af dine kyllinger bliver en hane, når du gerne vil have en sådan.
Held og lykke.
- Og de erfarne hønsologer har helt sikkert nogle andre forslag, som jeg ikke har overvejet.

Det var da en god idé, så ved man da hvad man får!

Jeg tror dog jeg vælger den med omkring 20 kyllinger, og så venter jeg med at lade ungerne (+ deres 2 kusiner og ene fætter, som har fået lov til at have deres egen her) vælge en kylling hver, til vi har besluttet hvilke vi skal beholde

Hvis du vælger de kønsvisende (legbarfarvede) orpingtoner, ender du ikke med at have noget som helst, du ikke var klar over. Hos legbarfarvede høns ligner en hanekylling ikke en hønekylling, medmindre den ikke er ordentlig legbarfarvet.
Ej, hvor er det smart!! Men øv, gid man kunne se det på de gule også, for det er dem jeg har forelsket mig i...

Hvis det altså overhovedet ender med at blive orpington

Godt jeg har god tid til at beslutte mig i!