Hej
Et par gode råd.
Når du nu vil ruge for andre, så skal du invisterer i lidt Virkon S det skal du dyppe æggen i inde du lægger dem i maskinen, det er på grund af smitte faren.
Lov aldrig at der kommer kyllinger ud af æggene, så er det din skyld hvis der ikke kommer nogle kyllinger og ikke personen som der er kommet med æggene.
Hvad prisen skal være for at få ruget ud, er jo op til dig hvad du syntes, det er hvor meget tid du bruger på det.
Jeg har selv taget 3 kr pr æg og så 5 kr pr kyllinger der er kommet.
Det var der nogle der ikke ville betale da jeg satte prisen lidt op, de købte så en rugemmaskine til 1500 kr for at ruge 20 kyllinger ud om året, men de kom tilbage efter et par år for de kunne ikke få kyllingerne ud af æggene og så var der jo et stykke arbejde der skulle lægges i det, det havde de ikke regnet med, så det blev nogle dyre kyllinger.
Sørg for at få penge når de kommer med æggene, jeg har prøvet at stå med 3 kyllinger og persoene ville ikke hente dem for det vbar beastem mig der ikke kunne ruge kyllinger ud, personen kom med 100 æg, der var 75 som der ikke var befrugtet og resten døde i ægge på 19 dagen, jeg mente æggene de var for gamle for han havde kun 3 høner, men nej det var min fejl, så der stor jeg uden betaling og med 3 kyllinger, det blev så 3 høner og dem fik jeg afsat til en børnehave og fin en god flaske vin for dem, så lidt godt kom der ud af det.
Jeg ruger ikke for andre mere, der var for meget vrøvl, for det er altid dig der lave fejl ikke opdrætteren.
Håber ikke det skræmmer dig for meget.
Tommy