Hej.
Jeg har også planer om at tilbyde at lave et ruge-projekt i en af mine børns klasser (altså når jeg har lært min rugemaskine at kende, og har ruget mine egne udstillingsdyr ud

).
Mine piger går nu i 0., 3. og 6.kl, og jeg må indrømme at jeg synes at børnene i 0. kl er for små til at have tålmodighed til at vente 3 uger på en rugning. Jeg ville ikke turde have rugemaskinen stående i deres klasse! Til gengæld tager jeg gerne en dag ud af kalenderen, for at vise dem små nye kyllinger.
Jeg ved heller ikke om det er en god ide med 3.kl......(men det er måske også fordi jeg ved at deres klasselærer ikke er til at samarbejde med

)
Jeg tror jeg satser på 6.kl i år. De er store nok til at de kan arbejde med mange andre aspekter indenfor hønsehold (burhøns/frilandshøns/øko.høns/havehøns, hybrider/racehøns, forskellen på de forskellige racer/æg, osv osv).
Jeg ville synes at børn i en børnehave er for små, men du kender børnene bedst

.
Jeg ville nok også vælge at tage en høne og en hane og lidt æg og kyllinger med, dele børnene op i små grupper, og får en god snak om det.
Desuden er det lidt risikabelt hvis du ikke kender maskinen (eller har ruget i maskine før). Hvad nu hvis der slet ikke klækker nogen kyllinger??
Lad os endelig høre hvad du beslutter dig for

Karoline