Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: rolige børnevenlige høns hvilken race?  (Læst 10258 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline annekbrietzke

• Passiv bruger
rolige børnevenlige høns hvilken race?
« Dato: 28 Januar , 2013, 19:00 »
Hej alle Sammen :-)

jeg skal bruge nogle proffer til at give mig nogle prej til hvilken race der vil egne sig rigtig godt til en børneflok :-)

jeg tænker selv Kochin eller wyandot begge i dværg udgaven, men jeg vil da lige høre jeres mening/erfaring med andre racer.

en gæv kvinde på 23 år som elsker natur, have, høns og børn :-)

om 14  dage flytter der 1,5 sølvfarvede Kochin høns ind :-D

jeg har en fantastisk kæreste Jesper på 43 som har 2 skønne piger og så har jeg selv min datter Emilie på 3 så vores familie består af
mig
Jesper
Emma på 9
Nanna på 9

Emilie på 3

og vores skøre Hellig Birmaer CoCo og Eddie
vores 2 dværgvædder Kaniner Muffin og Simba
marsvinet piv
og vores Vestgötaspids hund Gimli

livet er herligt :-)

Offline JNTS

• Passiv bruger
Sv: rolige børnevenlige høns hvilken race?
« Svar #1 Dato: 28 Januar , 2013, 19:11 »
Faverolles eller brahma ville jeg sige  :)

Begge fås i dværg udgaven også.

Nu har vi dem godt nok i stor udgave, men mere nysgerrige høns end Faverolles skal man lede længe efter. Der skal man virkelig se efter hvor man sætter fødderne når man er i haven.
Brahmaer synes jeg er om noget endnu mere rolige, og smukkere høns skal man lede længe efter - synes jeg ihvertfald  *p

Håber I finder nogle dejlige høns der kan indfri jeres ønsker  ;)
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline kvb

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 28 Januar , 2013, 19:16 »
Det er sikkert gode valg begge. Jeg vil dog mene, at der er mange andre racer, som kunne være aktuelle (fx brahma, faverolles, orpington, silkehøns). Men at vælge en bestemt race er nok ikke nogen garanti. Fx har jeg haft en dv. kochin, som bestemt ikke var nervøst anlagt, men til gengæld bed den som bare pokker, hvis man løftede den op. Omvendt har jeg også en lige nu, som er både rolig og rar. Derfor kunne der også være mange andre, som sikkert kunne egne sig. Der er sikkert nogle, der snart skriver maran i dværg *f, og det er sikkert også rigtigt. Og jeg har selv gule sussex - godt nok i stor - som jeg synes er nogle dejlige og rolige dyr.
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Fam. Hedegaard

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 28 Januar , 2013, 19:16 »
Orpington er et godt valg. Min datter på 2 løber og leger med dem og hun får endda lov til at løfte rundt med dem.
Mvh  Allan

Kone: Pernille
Datter: Anna
Søn: Viktor

Offline annekbrietzke

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 28 Januar , 2013, 19:17 »
tusind tak for svaret :-) jeg vil da straks læse om Brahma, vi skal anskaffe os en helt ny stamme så der skal læses på lektien.

(desværre har jeg ingen høns selv pt. min tidligere kæreste og jeg gik fra hinanden og jeg flyttede i en lejlighed på 2 sal. jeg kunne ikke rigtig se nogen god løsning på at have høns hos mig med mindre vi alle skulle sove sammen og tror ikke det havde været en fest i længden ha ha ha)

jeg har en fantastisk kæreste Jesper på 43 som har 2 skønne piger og så har jeg selv min datter Emilie på 3 så vores familie består af
mig
Jesper
Emma på 9
Nanna på 9

Emilie på 3

marsvinet piv

Offline Karensminde

• Passiv bruger
  • Udstillinger: lokal 4, LU 2 og 1 dyrskue
« Svar #5 Dato: 28 Januar , 2013, 19:18 »
Hej. Silkehøns må være den rigtig race både de store og de små. De er rigtig gode skruk høns samt de kan blive rigtig tamme :-) Kan varmt anbefale den  *p *p
Du kan læs om dem under min kommentar er der hvad for nogen klubber jeg er medlem af prøv at special klubben for silkehøns så kan du læse om dem :-)
Vh Simon :)
Jeg er avler sereriøst med:
Stor wyandot i Sølv sort/randet, tværsribet & guld sort/randet
Hollandske dværg ogko shamo i sort
Scahsen, cyaoga, og dansk and.
Cellegæs i brun
Danske gæs i gråbroget
Frankiske gæs i blå
Samt en masse fugle :D
Medlem af:
http://www.racefjerkrae.dk/
http://www.vendsysselfjerkraeklub.dk/
http://www.hjfugl.dk/
http://www.123hjemmeside.dk/DGAK/
Specialklubben for hollandske dværg.

Offline Fam. Hedegaard

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 28 Januar , 2013, 19:19 »
Hehe hvorfor er det mon der er så mange forskellige svar.. Fordi vi alle synes netop vores høns er de bedste...  /o
Mvh  Allan

Offline annekbrietzke

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 28 Januar , 2013, 19:20 »
Orpington er et godt valg. Min datter på 2 løber og leger med dem og hun får endda lov til at løfte rundt med dem.

neeej hvor ser det bare hyggeligt ud :-) se det billede talte jo rigtig godt for orpington. jeg får den noget af en læse lektie for i aften :-)

mig
Jesper
Emma på 9
Nanna på 9

Emilie på 3

marsvinet piv

Offline Karensminde

• Passiv bruger
  • Udstillinger: lokal 4, LU 2 og 1 dyrskue
« Svar #8 Dato: 28 Januar , 2013, 19:20 »
Hehe hvorfor er det mon der er så mange forskellige svar.. Fordi vi alle synes netop vores høns er de bedste... 
Rigtigt  /o /o /o
Vh Simon :)
Jeg er avler sereriøst med:
Stor wyandot i Sølv sort/randet, tværsribet & guld sort/randet
Hollandske dværg ogko shamo i sort
Scahsen, cyaoga, og dansk and.
Cellegæs i brun
Danske gæs i gråbroget
Frankiske gæs i blå
Samt en masse fugle :D
Medlem af:
http://www.racefjerkrae.dk/
http://www.vendsysselfjerkraeklub.dk/
http://www.hjfugl.dk/
http://www.123hjemmeside.dk/DGAK/
Specialklubben for hollandske dværg.

Offline annekbrietzke

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 28 Januar , 2013, 19:21 »
Hehe hvorfor er det mon der er så mange forskellige svar.. Fordi vi alle synes netop vores høns er de bedste...  /o
ja det er rigtig men hvor er det dejligt med alle de svar :-) det var jo lige det jeg havde brug for, jeg havde selv Kochin og Wyandot i tankerne men når nu jeg selv er en ralativt ny hønseejer så er det altid super lækkert af få nyt input andre steder fra :-)

mig
Jesper
Emma på 9
Nanna på 9

Emilie på 3

marsvinet piv

Offline Fam. Hedegaard

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 28 Januar , 2013, 19:32 »
Ja hvis du vil læse op på alle de forslag der kommer får du noget at se til.
Dværg wyandot har jeg også haft og de var også dejlige dyr men de var ikke så vilde med at blive løftet rundt på..

Hvis jeg engang ikke vil avle lidt så vil jeg have en flok blandede racer for der er mange forskellige som bare er dejlige.
Mvh  Allan

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 28 Januar , 2013, 19:33 »
 *g jamen så vil jeg gerne være den der anbefaler dværg maran  /o. For mere rolig og omgængelig race har jeg endnu aldrig mødt. Derudover har vi haft nogle meget rolige dværg Wyandot, og silkerne er som skabt til hygge. De elsker at snakke  ;D
Men jeg tror også at det kommer meget an på hvor man får dyrene fra. Bla har vi nogle meget urolige dværg orpington  ::) , som jo ellers skulle være SÅ rolige  :police:
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline annekbrietzke

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 28 Januar , 2013, 19:39 »
*g jamen så vil jeg gerne være den der anbefaler dværg maran  /o. For mere rolig og omgængelig race har jeg endnu aldrig mødt. Derudover har vi haft nogle meget rolige dværg Wyandot, og silkerne er som skabt til hygge. De elsker at snakke  ;D
Men jeg tror også at det kommer meget an på hvor man får dyrene fra. Bla har vi nogle meget urolige dværg orpington  ::) , som jo ellers skulle være SÅ rolige  :police:
Jamen hvem ved det kan jo også være vi beslutter os for at holde 2-3 stammer af forskellige racer :-) vi er de heldige ejere af en rigtig gammel totalt morten korch agtig svinestald som skal undergå en større renovering men den tidligere ejer har haft høns der inde så det vil ikke tage os mere end en weekend at gøre det hønse klar....ej jeg glæder mig så meget til at få hønsebasser igen jeg savner deres snakken og kurren så meget, jeg kan næsten ikke vente :-)

mig
Jesper
Emma på 9
Nanna på 9

Emilie på 3

marsvinet piv

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #13 Dato: 28 Januar , 2013, 19:47 »
Mine Store Orpington elsker at gå rundt blandt mine børne-børn. Børne-børnene klapper dem, det er de ikke bange for. Men "hønse-far" her, var bange for de skulle forsøge at løfte dem op og mase dem. Men i Stor race, lader de dem gå, og de kommer slet ikke til at lide overlast ved at børn vil bære dem, som det bedre kan lade sig gøre når det er dværg-racer.
Selv hanerne er rare ved børne-børnene /o

Offline Sys Vad

• Passiv bruger
    • www.vovseriet.dk
« Svar #14 Dato: 29 Januar , 2013, 07:33 »
Hos os har vi orpington (stor), barnevelder og australorps - alle forholdsvis rolige, men den absolut mest snakkesagelige og tillidsfulde er sludrehønen Hedvig, som er en orpington. Er enig med Rudy omkring størrelsen - jo større jo bedre så børnene lader dem gå på egne ben ;-) Håber du finder lige hvad du leder efter - du er jo smittet allerede nu, før hønsene er flyttet ind.....ha et forrygende hønseforår.