Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: rolige børnevenlige høns hvilken race?  (Læst 10251 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: rolige børnevenlige høns hvilken race?
« Svar #15 Dato: 29 Januar , 2013, 10:32 »
Jeg kan tilslutte mig flere af de nævnte racer.
Og så vil jeg tilføje, at jeg ALDRIG har mødt en aggressiv gråstribet dværgmaran, i mine andre farver har jeg haft haner, der var lige lovlig meget fremme i skoene, men de gråstribede er ALTID blide som lam.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline mschunck

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 31 Januar , 2013, 11:32 »
Hej!
Hos os er der også 4 børn på 9,7,4,4. Vi bor i Lyngby i et villaområde, så det sætter en lille begrænsning på hønsene.
De første vi havde var "dværglandhøns". De var ufattelig smukke, søde og kære. Vores yngste har den allermest kælne med i børnehaven, hvor de også har racen. Nu bor den der! Vi måtte vælge en anden race, da de gik ind til naboen!

Vi lod den kælne dværglandhøne ruge dværgwyandotter ud. De går ikke ind til naboen og er også utrolig søde. De er ikke ligeså glade for den fysiske kontakt med børnene, men helt ærligt, den anden høne hoppede selv op i datterens barnevogn for at blive kørt rundt.

Mette

Offline Malene V

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 07 Februar , 2013, 21:27 »
Jeg har en blandet forsamling: barnevelder, orpington, faverolle, wyandotte og tværstribet plymouth-rock... Dem jeg oftest er ved at falde over er plymouth-rocken og orpingtonerne....de flytter sig IKKE! Der imod oplever jeg wyandotterne meget "sine egne" og "reserverede"....

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 07 Februar , 2013, 22:13 »
Der er blevet nævnt masser af gode "børnevenlige" racer. De fleste er da helt bestemt egnet som familie og børne racer..
Men jeg vil nu alligevel gerne lige tilføje at det i høj grad også har meget at sige hvordan kyllingerne/hønsene er opvokset og blevet behandlet. Jeg har en gang købt voksne dværgwyandotter, i den tro at de skulle være noget af det roligste,,jeg så dem egentlig sjældent da de flygtede så snart de så mig. :(

Jeg kan anbefale at man evt. køber kyllingerne som daggamle evt. som varmefri, og så selv præger dem og forkæler dem som man har lyst til, det bliver så de dejligste høns på jorden..
Men orpingtonracen er nu altså helt fantastisk..det måtte jeg lige tilføje  ;)
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.