Egentlig mærkelig at der ikke er mange flere udbrud af salmonella, når man tænker på hvor mange der er som holder høns selv og hvor mange som sælger/giver æg videre også. Idet RIGTIGT mange ikke kender reglerne for ægge salg.
Tankevækkende!!!
Jeg har argumenteret for det før, og gør det gerne igen.

Men denne gang tror jeg at jeg vil vende mit synspunkt 'lidt på hovedet'. Provokere lidt

.
Jeg vil tro at alle vi med høns har Salmonella på æg/i høns, med jævne mellemrum. Det er en påstand som ikke er efterprøvet. Det er jeg klar over. Men hvorfor skulle vi ikke have denne bakterie i hønsehuset/hønseholdet fra tid til anden?
Jamen, hvorfor dør vi så ikke, eller, i det mindste bliver mega syge af at spise 'produkterne' fra vores hønsegård?
Og svaret hertil er egentligt ret indlysende - fordi vi ikke er hysteriske og ikke afskærmer os fra evt kontakt med disse bakterier, men tager fornuftige forholdsregler i omgangen med de produkter vi producerer.
Det giver sig selv at en rimelig køkkenhygiejne er et 'must', og at produkter tilberedt med rå æg ikke skal stå, hverken i køleskab, eller udenfor køleskab, i en længere periode da det øger risikoen for en opblomstring af bakterier. Altså det skaber en bakteriebombe, som kan 'slå selv en hest til jorden'. Det udtryk er egentlig ikke særligt godt da heste faktisk er ret sarte med hvad de spiser, men sådan er udtrykket nu engang.
Ovenstående vil helt sikkert 'dele vandede', som man også siger. Men et langt stykke hen ad vejen tror jeg at det er rigtigt.
Hvis man isolerer sig, i længere tid, i en 'osteklokke', så vil man den dag 'osteklokken' revner, blive udsat for angreb fra alt muligt som man tidligere har været forskånet for, og derfor ikke har forsvar imod.