Du kunne måske udskifte hanen. Der er nogle gange nogen der påstår, at de har en hane der slet ikke galer. Måske kan du købe en.
Men bortset fra det. Jeg tillod mig at kigge på kortet på din profil.
Nu regner jeg ikke med, at du bor i en græshytte midt på en mark som pilen ellers godt kunne give indtryk af. Men hvis du bor i et af husene omkring, så forstår jeg ikke problemet. Det ser meget landligt ud.
Hvem er det der ikke må høre hanen? Og er du sikker på at det er et problem?
Vi har pt 3 haner der galer (1 mere end planlagt og en fjerde er spist på et meget kønsdiskriminerende grundlag).
Jeg kan ikke med min bedste vilje høre dem fra soveværelsest, og det synes jeg næsten er en skam. Det ville være hyggeligt og meget passende med vore landlige omgivelser.
Men måske kan jeg være heldig at høre dem en sommermorgen med alle vinduer åbne.
Mange fylder gladeligt deres liv op med maskinstøj fra ipads, smartphones, tv i bilen, i køkkenet ja sågar på toilettet. Men hanegal er åbenbart meget ubehageligt. De er skøre de romere.
Det er i øvrigt mit indtryk, at haner galer mere i hus og gård end når de går frit. En automatisk åbning ved solopgang kunne måske beskæftige hanen med fødesøgning fremfor galen.