Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hanegal. Hvordan undgår man at en hane galer  (Læst 2061 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Regnar

• Passiv bruger
Sv: Hanegal. Hvordan undgår man at en hane galer
« Svar #15 Dato: 22 Januar , 2013, 17:58 »
Jeg bor et sted hvor man ikke holder haner, men godt må bruge motorsav og andre larmende ting. Jeg må holde op til 30 høns i haven, hvis jeg vil.
Jeg syntes, at mine 4 maranhøns larmer temmelig meget, jeg syntes det giver eftertanke.

Offline Ege

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 22 Januar , 2013, 18:08 »
hva med at gi ham en snaps eller to ved sengetid..................så har han tømmermænd næste morgen  ;D
Min hane gale desværre osse og jeg prøver at tage målinger på ham via Decibel måler .

Desværre lyser gadelampen ind i ovenlyset så han sommetider galer godnat  ved 23 tiden

Bimler osse med at mørklægge hønsehuset total
Har endnu ikke snakket med naboerne fornyelig ....men det er sommeren og åbne soveværelses vinduer samt hanegal kl 5
Er der ikke nogen der vil fremavle STUMME haner ............... /o til os byboer
dværg Orpington.   div farver,  Mookee duer, Hvide koikarper, 1 Dværg Scnauzher   og 1.0 ægtefælle 0.0 børn

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #17 Dato: 22 Januar , 2013, 18:22 »

Er der ikke nogen der vil fremavle STUMME haner ............... /o til os byboer

....eller døve naboer  ::) jeg har to :)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ege

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 22 Januar , 2013, 18:32 »
mit problem er at jeg selv er halvdøv og syntes ikke Morten Kok larmer  ;D ;D ;D ;D
og kan ikke høre at radiator suser ej heller at opvaskemaskinen er færdig bip bip bip  ;)
Er nok forskånet for en masse støj som jeg ikke ved er der .
Men Naboerne er garanteret meget normalhørende  :laugh:
dværg Orpington.   div farver,  Mookee duer, Hvide koikarper, 1 Dværg Scnauzher   og 1.0 ægtefælle 0.0 børn

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 25 Januar , 2013, 11:05 »
Det kommer vel også lidt an på racen, hvor gennemtrængende et gal den har?

Vi har haft et par silkehaner hvis galen gik gennem marv og ben, mens andre af dem enten ikke galer ret meget eller der er mindre decibel i dem  ;)

Nu har vi haft lidt forskellige haner og indtil videre har vores erfaring været at de lidt ældre haner galer knapt så meget.

P.t. har vi 5 hanekyllinger på 5 måneder der galer om kap hver morgen  ::)  Den store nye faverolles hane og den nye silkehane galer lidt om morgenen, men lader sig ellers ikke provokere af knægtene heldigvis  *o

Skal jeg lukke næbet lidt på knægtene, så plejer jeg at give dem noget lækkert mad enten inde i huset eller udenfor, så fletter de næbet for en god stund  ;)
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline vini

• Bruger
  • hønsefødder gulerødder...
« Svar #20 Dato: 28 Januar , 2013, 09:11 »
Vi har mørklægningsgardin for vinduet og en automatisk åbne lukke dør, så hønsene ikke kommer ud før kl. 8. Syntes det er en ok løsning. I forhold til at skulle af med hovedet.
0,4 hvid wyandot og 0,1 blandings kochin, 1,0 gammel kat, 1,1 børn og 1,0 handymand