Ja, der er mange måder at regne det ud på... Hvis man også regner hønsegård, foder- og vandtrug, materialer til hus, halm eller anden strøelse, evt. utøjs middel, evt. medicin, brændstof til at hente foder, vand og evt. strøm, og sikkert meget mere som jeg har glemt, så ser regnestykket noget anerledes ud.
Som du selv skriver så er det hobby og derfor har jeg heller ikke regnet arbejds timer med.
Og hvad med indkøb af høner?
Men hvis du rgener med at hver høne skal have 150g. om dagen så kan jeg ikke se hvordan du kan fodre 21 høner for 2000 kr. om året. Og du skriver endda et det er højt sat.
Hvis vi siger at 1/3 af foderet (som er lavt sat) er tilskudsfoder til ca. 4 kr. pr. kg så skal du bruge ca. 1500 kr. på tilskudsfoder.
2/3 er så korn til min 2 kr. pr. kg. (lavt sat)= min. 1500 kr.
Så du skal min. bruge 3000 kr. (i mit regnestykke) og hvis du vil fodre med fuldfoder så kommer du nok ikke under 4000 kr. årligt, kun for foder.
Men du skal da bare klø på. Det er da fint at der er nogen der vil tilbyde et alternativ til æg-industriens sølle handels vare.
Men hvis jeg var dig ville jeg prøve at se om der stadigvæk var noget salg hvis du eks. satte en pris der hedder 2,5-3 kr. pr. æg.
Så ville regnestykket nok se mere fornuftigt ud.
Jeg ved ikke helt hvordan det er men jeg tror ikke at du selv må ruge kyllinger ud og efterfølgende sætte dem ind i produktionen.
Jeg ved selfølgelig heller ikke noget om hvor strikse kontrollanterne er men det kan jo blive et problem...
Danny