uh. her er der mange ting der skal gøres.
moskusænderne skal have gravet nyt vandhul tæt på huset og der skal laves indhegning med en masse strømtråde omkring. og 3 opdelinger inde i indhegningen (hvis vi når at få lavet det inden de begynder æglægning, ellers bliver de tre indhegninger midlertidigt lavet, uden vandhul)
jeg vil prøve at dele dem op så de rene perlegrå går for sig og de brune/sortbrogede for sig og de blå /blåbrunmix for sig. har nemlig beholdt 3 andrikker, så jeg kan lave denne opdeling.
det bliver nok et helvede og sikkert tosset, men det er ideen. så håber jeg bare de alle er hurtige til æglægning

pt går alle sammen midlertidigt i haven i deres ællinge indhegninger som er sat sammen og med strøm omkring. pga rævebesøg har jeg ikke turde have dem mere nede ved vandhullet, bagerst på matriklen.
hos mine wyandotter skal der laves rigtig indhegning, den er pt også midlertidig. og der skal fjernes en mødding og lagt jord og såes græs delvist hvor de skal gå.
og så skal jeg have delt de 2 rene sølv/sortrandede damer til at gå sammen med mine rene hane. så jeg kan få taget rugeæg fra dem. mine farvemix høner skal gå med en farvemix hane.
så skal jeg selvfølgelig have ruget et par hold kyllinger ud i maskinen.

men først skal jeg have slagtet de overskydende haner fra sidste år, det klarer slagteren heldigvis

det er vidst hvad der skal ske på fjerkræ fronten. der er så også en masse andre ting, bla en rundbuehal der skal stilles op inden høet skal høstes. en løsdriftstald til hestene der skal ændres, og laves. osv osv...
puha når man får skrevet det ned så ser det ud af så enormt meget der skal gøres, men det er det jo også