Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: 2013  (Læst 1968 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: 2013
« Svar #15 Dato: 05 Januar , 2013, 17:20 »
Mine planer er at forbedre mine maran, at sørge for vores klub, Maranklub DK, trives. På kattefronten drømmer jeg om at mine katte klarer sig godt på diverse udstillinger, at Sille kan få et kuld dejlige killinger, og så skal vi meget gerne med på Verdensudstillingen til oktober i Aalborg, Sille har kvalificeret sig, og forhåbentlig vil min lille nyt killing også kvalificere sig.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #16 Dato: 05 Januar , 2013, 18:12 »
Projektet Blå nøgenhals skulle gerne nå lidt længere i år. der skal bygges lidt om på hønsehuset, ihvertfald skal der tag på igen :D
det vil vise sig om man man få noget ud af en hvid landgås og en svanegase... ( juleopsparing) løbeænderne skal lave løbeællinger :D og så skulle jeg gerne be om et sygdomsfrit år blandt hønsene, og en masse skrukke høner til at passe en masse nøgenhalskyllinger :)
Næste weekend flytter Flabede Finn ind (min nye blå australorps hane.... fra Finn ;) )
Han skal til at starte med bo hos de to nøgne damer... og så håber vi at Polle (nøgenhalshane) snart bliver klar til at flytte fra stuen og ud igen.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Dorte K

• Passiv bruger
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
2013
« Svar #17 Dato: 05 Januar , 2013, 19:55 »
Her er de næste delmål
Løbsbefjedring til alle
Medvind i rugemaskinen
Inspirerende hønsefællesskab m folk og fæ :0)
Sprudlende Maranklub.dk år, m lærerige hønsedage, spændende blade og masser af nye ideer og medlemmer
Afhængig af avls-udfaldet deltagelse i lokale/nationale udstillinger.

Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 05 Januar , 2013, 20:50 »
Dejlig tråd  /o
Jeg har haft et møgår hos mine høns  :'( så jeg forventer at bøtten vender ( læs = ER vendt)
Jeg skal have renoveret en lille længe i stalden, som skal være totalt fort knox.
Snart skal der gang i rugemaskinen og udruges engelsk Araucana til hygge. Dværg maran har totalt stjålet mit hjerte så nu skal jeg have anskaffet nogle dyr, lære om avl, udstilling ,standarder, vaccinationer og alt muligt andet spændende  8)
Jeg glæder mig  *p *y
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline tanjamaj

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 05 Januar , 2013, 22:31 »
Et såkaldt XL hønse-kaninhus købt i april '12, med 1.3 dværgsilker er allerede blevet til 2 x 5m2 isoleret hønsehus, det ene til dværgene -det andet til store.
Det ene hus har fået overdækket terrasse, så nu står det andet (snart!) for tur!
Hønsegårdene skal udvides så de får rigtig mange flere m2 at hygge sig (og os!) på.

Pønser på at få lavet leopard eller girafplettede store silker, men kommer nok til at tage mere end 2013 før den er helt på plads!  ;D

Mine isabell dværgsilker er totalt fantastiske som de er, men måske skal de op i stor!?  :)
« Senest Redigeret: 14 Januar , 2013, 11:01 Fra tanjamaj »
Med venlig hilsen Tanja

Silker, både store og små! :)

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #20 Dato: 05 Januar , 2013, 23:30 »
Jeg skal indskrænke mit hønsehold, det kniber med pladsen, når der er kyllinger.
Have forbedret hønsehus/gård, så det ikke er en stor mudderpøl på denne årstid.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline preben r

• Bruger
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
« Svar #21 Dato: 06 Januar , 2013, 00:38 »
Her skal der som race satses på mine nye store guld blå/randet  Wyandotter /o
efter et år med en kæmpe fiasko med ubrugelige svenske sorthøns hvor alt der kom af kyllinger var i forkerte farver i stedet for sorte som de skulle være  /d håber de vil skrukke når jeg har brug for det så kan de da bruges til lidt fornuftig :)

opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline Hiltunen

• Passiv bruger
  • Øksemorder
« Svar #22 Dato: 06 Januar , 2013, 23:02 »
Jeg har planer med min mand!! Han skal støbe gulv i det nye hønsehus så det kan blive færdigt, og så har han også gang i at bygge en pluggemaskine som jeg ser frem til at tage i brug:) Så tør jeg ikke lave flere planer om høns, da jeg har nogle omkring arbejde som fylder lidt i år.
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #23 Dato: 07 Januar , 2013, 06:55 »
Jeg har planer med min mand!! Han skal støbe gulv i det nye hønsehus så det kan blive færdigt, og så har han også gang i at bygge en pluggemaskine som jeg ser frem til at tage i brug:)
/o Sådan Janni, bare sæt ham i sving ;D *f. Jeg har også store planer med Lars i dette år ::) ;D.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #24 Dato: 07 Januar , 2013, 15:04 »
/o Sådan Janni, bare sæt ham i sving ;D *f. Jeg har også store planer med Lars i dette år ::) ;D.
Her går det hurtigst at gøre det selv... ;D
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk