UUHA Lars

Hvor jeg føler med dig. Jeg har for ikke så længe siden mistet mine avlshaner til en Mink, så jeg hænger også lidt med skuffen endnu.
Håber dælme lysten kommer tilbage..........................
Ang rottegift, så havde jeg for ca et år siden en stor koloni i mit hønsehus(stald) og havde rottemanden ude.
1 gang fik jeg lagt det alm røde i poser på steder han mente var bedst.
2 gang ...ugen efter ..lagde han noget som var stærkere. Det var blå i poser, samt nogle store firkantede tabletter som de ville ææælske at æde.
3 gang..... igen en uge efter..... lagde han det stærkeste han havde, store røde korn i løsvægt samt nogle andre frikantede tabletter.Samtidig dryssede han noget pulver ud som han havde i poser på de stedre hvor de løb tit forbi. Det skulle være noget som de ville slikke af fødderne når de havde trådt i det...hvilket ville være meget usundt for dem.
Min frygt var at han var nød til at ligge det inde i hønsehusene. Selvfølgelig dækkede han det til så godt det kunne lade sig gøre. Men alligevel...der blev godt nok bare lagt gift ud i lange baner...Hjææælp tænkte jeg!!
Han fortalte:
Hvis hønsene træder i pulveret så sker der ikke dem noget da de jo ikke slikker fødderne.
Hvis de spiser kornene med gift i , så vil kråsen udskille det så de ikke bliver dårlige.
Hvis mine katte eller høns spiser en rotte som er død af gift så sker der ikke dem noget da giften vil være beregnet til (tror han sagde kold dyr eller noget i den stil) Han mente at det ikke gik videre til næste led (dyr)
Men hvis en hund spiser direkte af giften ...så dør den. Hunde kunne godt lide at gnaske i tabletterne da de lignede lidt de stænger som mange hunde får som godbid.
Håber du kan bruge det han fortalte mig, til noget i
din søgen på årsagen til dit store tab