Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dyrlægeregninger?  (Læst 6964 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hundstrup

• Passiv bruger
Dyrlægeregninger?
« Dato: 25 November , 2012, 23:45 »
Nu har jeg ikke haft behov for dyrlæge/medicin til mine høns endnu, men kan herinde læse at det kommer jeg nok til. Så bliver jeg lidt skræmt af priserne. Har 2 hunde med sygeforsikring, den ene fik en flænge i trædepoten for 5 mdr. siden - pris omkring 1200, selvrisiko på 600. Har tidligere haft flere hunde p.g.a. blandt andet nyresten, kræft i blæren, og en med en sjælden bindevævssygdom - her taler vi om behandlinger i over 10.000 klassen for hver. Den slags penge vil jeg godt nok ikke betale for en høne. Hvad gør I?

Offline mikkel andersen

• Passiv bruger
    • www.nfdb.dk
Sv: Dyrlægeregninger?
« Svar #1 Dato: 25 November , 2012, 23:50 »
Må ærligt indrømme jeg kunne ikke finde på at tilkalde dyrlæge til mine høns eller duer. Er de syge er de for svage til min besætning og de bliver slagtet.

Har dog lidt medicin til husbehov , til forebyggende bla. mod gul knop, cocidier og orm. køber medicin hvor jeg køber foder.
Vil se resultatet af min Avl, derfor kapflyver jeg mine brevduer den mest spændende måde at have dyr på.

At se en due lande som den første, en smuk morgen er livet.

Offline Jørgen Hansen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 26 November , 2012, 00:01 »
Jamen hvis jeg har vurderet, og fundet ud a at det er dyrlæge, ... så tar jeg øksen. For een høne. Og ellers vil jeg da vurdere sygdom/pris for helbredelse, contra nye høns. Som regel vil det også betyde øksen.

Mvh   Jørgen

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #3 Dato: 26 November , 2012, 00:05 »
Har dog lidt medicin til husbehov , til forebyggende bla. mod gul knop, cocidier og orm. køber medicin hvor jeg køber foder.

Lyder da lidt spændende. Fortæl.  ;D

Jeg er nok også mest til at aktivere hovedafbryderen. Eller det hedder måske de-aktivere?
Mvh
Erik Andersen

Offline mikkel andersen

• Passiv bruger
    • www.nfdb.dk
« Svar #4 Dato: 26 November , 2012, 00:11 »
Lyder da lidt spændende. Fortæl.  ;D

Hvad vil du vide  :)
Vil se resultatet af min Avl, derfor kapflyver jeg mine brevduer den mest spændende måde at have dyr på.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #5 Dato: 26 November , 2012, 00:16 »
Hvor kan man købe medicin i 'håndkøb'? Eller køber du alt foder hos en dyrlæge?  ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline mikkel andersen

• Passiv bruger
    • www.nfdb.dk
« Svar #6 Dato: 26 November , 2012, 00:30 »
vil ikke offentligøre her hvor jeg køber medicin, da jeg ikke ved om de må sælge det. Men kan købe alt uden recept der.

Offline Jørgen Hansen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 26 November , 2012, 00:35 »
Sådan er det bare på den anden side broen, Erik.   :blank: :blank:

Mvh    Jørgen

Offline mommark

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 26 November , 2012, 06:48 »
Hej
jeg ville bruge øksen. Men da jeg havde en død høne og en der var sløj. Da tog jeg til dyrlæge.  Jeg har byttet høns med 2 veninder. Så jeg var nødt til at finde ud af om, at det var smitsomt. Turde heller ikke spise æggene . Men alt var heldigvis så i orden. Men det var over grænsen. Der betalte jeg for en obduktion, undersøgelse af levende høne og analyse af lorteprøver 80€  Det var  noget til at sprøjte med Og der var nok til mange gange, Hvis at jeg skulle have brugt en dyrlæge her i sønderjylland ville de have 1200kr bare for en obduktion. Der havde jeg så ikke lige haft råd til.
Vh Laila

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #9 Dato: 26 November , 2012, 07:23 »
Det er vist ikke helt lovligt. Man må have medicin liggende, HVIS man har gennemgået et medicinshåndteringskursus, men det er til egne dyr og man må bestemt IKKE sælge det videre. Medicin skal købes igennem en dyrlæge.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #10 Dato: 26 November , 2012, 08:09 »
Jeg har haft min hane til dyrlæge to gange. Det er blevet 800 kr. i alt inkl. medicin. To andre gange har jeg fået vejledning gratis pr. telefon, den ene gang inkl. udskrivelse af Fucidin salve til en frostsprængt kam.

I mit medicinskab til hønsene er der sårrensepulver, sårspray med tjære, vaseline og så resten af Fucidin salven. Det hele anskaffet og købt på lovlig vis.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #11 Dato: 26 November , 2012, 16:35 »
Sådan er det bare på den anden side broen, Erik.   :blank: :blank:

Mvh    Jørgen

Herovre er det heller ikke alle steder momsen er slået igennem........................
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Hundstrup

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 26 November , 2012, 16:49 »
og jeg kun medicinhåndteringskursus vedrørende mennesker, så jeg må gerne håndtere medicin for naboen men ikke hans høne eller gris /o

Offline pipper69

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 26 November , 2012, 19:26 »
Jeg kontakter dyrlægen, hvis det ikk hjælper med en tur under varme lampen ;)

Offline Kenneth j

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 26 November , 2012, 21:26 »
Hej

Hvis det er en enkelt høne der er syg eller skadet vil jeg nok vælge øksen.

Jeg har dog som beskrevet i flere andre tråde døjet meget med sygdom blandt alle mine dyr.

Jeg har fået udskrevet medicin 4 gange og har i alt betalt under 1000 kr.
For de penge har jeg haft telefonisk kontakt med dem 5-6 gange. Fået svar på mails 5 gange og medicin til brug.
Fik orme medicin til de næste mindst 10 år.
Så jeg syntes ikke at det er så dyrt. Men måske er jeg heldig med dyrlægen.

/Kenneth
1,4,3  Dansk landrace dværg
1,3  Dansk landrace
2,7,2  Blå kobber Maran
1,0,3  Sort kobber Maran
0,4 blandet

http://www.racefjerkrae.dk/
http://www.djursracefjerkrae.dk/