Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dyrlægeregninger?  (Læst 6965 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
Sv: Dyrlægeregninger?
« Svar #15 Dato: 26 November , 2012, 21:30 »
Hvis det er en speciel høne (altså racemæssigt) eller det er en kælehøne, så kan jeg godt finde på at ringe til dyrlægen. Men det afhænger af symptomerne...
Kan dog fortælle dig, at dyrlægen vi har her i Stenstrup er meget billig og ved noget om fjerkræ. Har en gang betalt 50 kr til kaffekassen som betaling for noget medicin hos ham...

Offline Hundstrup

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 26 November , 2012, 21:51 »
Tak Lisbeth, vi bruger også Søren - Mariendal i Stenstrup. Skal alligevel have vaccineret rottedamerne om lidt - så jeg tager lige en snak med ham. Det kunne være rart at have lidt i baghånden hvis ens specielle kælehøne får en skavank. Tror ikke at man kan tegne sygeforsikring for dem, som vi har gjort med hundene.

Offline mikkel andersen

• Passiv bruger
    • www.nfdb.dk
« Svar #17 Dato: 27 November , 2012, 09:27 »

Kenneth, netop det at komme til at døje med syge dyr er årsagen til at jeg mener man ikke skal behandle syge høns, hvis de ikke er stærke nok til at leve under de vilkår du tilbyder dem skal de væk. Kig hellere på årsagen til dyrene tit er syge.
Vil se resultatet af min Avl, derfor kapflyver jeg mine brevduer den mest spændende måde at have dyr på.

At se en due lande som den første, en smuk morgen er livet.

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #18 Dato: 27 November , 2012, 17:41 »
Det er lige en tråd som passer til min indstilling. Nemlig afliv hvis sygt fjerkræ.

Der har tidligere "huseret" tråde omkring at man absolut burde være human og gå til dyrlæge. Jeg mener jo at man absolut er human når man stopper lidelser med aflivning.
Og husk høns der har fået medicin, har også fået deres ellers godt bakterie flora fjernet. Den kan de ikke leve et godt liv uden. Dertil viser en syg høne at den er svagelig, derfor væk med den, og behold det sunde.
NB: hvis man mener er der tale om smitsomme og anmeldelses pligtige sygdomme skal der handles anderledes.