Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Foderindkøb - samkøb  (Læst 41600 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Foderindkøb - samkøb
« Svar #60 Dato: 25 November , 2012, 23:01 »
- og jeg ved indenfor hestefoder er producentens anbefalinger ofte ikke den optimale løsning og deres egne lovprisninger i bedste fald lidt luftige ...

Nu kan jeg bedre følge dig og ja det er noget vi mangler indenfor fjerkræverdenen  *f *f

Der er 100-vis af brugere af stort set alle tænkelige produkter herinde, så er du nogensinde i tvivl så spørg. Og du vil få et utal af forskellige svar ;)

@maja1981: der må da være en kæmpe marked for disse forblandinger, tænk på hvor mange kyllinger og høns der produceres herhjemme, spg. er nok om vi almindelige dødelige ikke momsregistrerede landmænd kan finde det og købe det :-)

Der er absolut ingen der lægger Jer hindringer i vejen for at udnytte dette marked. Politikkerne skriger på iværksættere. I kan sikkert få iværksætter støtte. Men før I kaster Jer ud i projektet, og brænder Jeres opsparinger af, så check evt lige hvad Hornsyld, DLG, Bangs, Versele-Laga og andre allerede udbyder i dag. Jeg tror det bliver svært at finde nogle huller der, som man kan lave penge på. Desværre.

@Lene: jeg mener færdige mineral og vitamin blandinger, som f.eks. den gode gamle traver "grøn salvimin" er til heste - jeg har ikke fundet noget tilsvarende til fjerkræ her hos "mine" foderstoffer.

Er der noget galt med Vispumin fra America-Thisted?? Jeg er sikker på det også kan skaffes andre steder fra, men i værste fald kan man få det tilsendt fra A-T.
Mvh
Erik Andersen

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #61 Dato: 25 November , 2012, 23:17 »
Nimrod: det er nok det der er galt, at os små private ikke kan købe de blandinger.

der er et hønseri her på lolland der sælger færdigblandet foder i en lille "butik" på stedet. foderet bruges til deres egne æglæggere og sælges så også på stedet til private. super god ide  /o

prisen er her 3 kr/kg og hvis jeg husker rigtigt blander de selv tilskuddet med hvede. jeg kender ikke indholdet på tilskuddet og kender heller ikke blandingsforholdet.

men til den pris er det egentlig nok billigere at købe det end at blande selv..

jeg vil prøve at regne ud hvad det egentlig koster pr kg når man selv blander og får kornet billigt.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #62 Dato: 25 November , 2012, 23:52 »
Måske er jeg ved at blive for gammel til denne form for kommunikation, men jeg synes at få nogle forstyrrende signaler ind i denne tråd.

Tråden handler om 'Foderindkøb - samkøb'.

Vi kan sagtens lave en anden tråd om alternative foderblandinger, hvis det har interesse.

Og her vil jeg sagtens kunne tilbyde salg af foder blandinger, endda til mindre end 3 kr/kg, hvor jeg ikke oplyser blandingsforhold eller indhold af tilskud/vitaminer/mineraler.

Men hvor relevant er det?

« Senest Redigeret: 26 November , 2012, 21:16 Fra pilegaarden »
Mvh
Erik Andersen

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #63 Dato: 26 November , 2012, 09:00 »
erik hvis du vil ha det til at fungere så find sammen med 3-5 stykker, i dit nærområde og mødes over en kop kaffe. så kan det måske fungere, få en ordentlig pris på en palle eller to, 2 dage efter har i varene  og måske i kan få det billiger hvis i betaler forud, så har du heller ingen risiko økonomisk. og ingen kan blive dårlige betalere, og i brænder ikk inde med noget.

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #64 Dato: 26 November , 2012, 12:51 »
Nå syntes jeg er røget ud af denne tråd, ærgeligt ville ellers gerne ha været med på noget samkøb men ok bor nok for langt væk  :-[
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #65 Dato: 26 November , 2012, 21:15 »
@Elise

Ingen er røget ud. Vi er blot ikke kommet i mål med noget endnu. Hornsyld (Møllerens) var meget fedtet med rabat ved køb af en hel palle. Bangs er lidt langsomme til at svare. Jeg spurgte om evt rabat ved storkøb (20-25 x 30 kg) som jeg selv afhentede. Det spurgte jeg om 21. november, men har ikke fået svar endnu. Genfremsendte forespørgslen for ca ½ time siden, denne gang med funktionen der viser om mailen bliver åbnet, slået til. Så nu vil jeg kunne se om den bliver læst.

Om du bor for langt væk bliver din vurdering, ud fra den pris vi kan opnå. Det bedste vi har set fra Bangs indtil nu er 4,83 kr/kg i sække @ 30 kg.
Er du alligevel jævnligt i Bilka for at handle, så er de ekstra km ud til mig til at overse, da jeg har 7-8 km til Bilka herfra. 

Tilbagekommer.
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #66 Dato: 26 November , 2012, 21:19 »
erik hvis du vil ha det til at fungere så find sammen med 3-5 stykker, i dit nærområde og mødes over en kop kaffe. så kan det måske fungere, få en ordentlig pris på en palle eller to, 2 dage efter har i varene  og måske i kan få det billiger hvis i betaler forud, så har du heller ingen risiko økonomisk. og ingen kan blive dårlige betalere, og i brænder ikk inde med noget.

Helt enig Kristian.

Vil bare gerne vide hvilken pris vi arbejder med inden jeg 'begynder at samle trådene'. Det kan være svært for folk at tage stilling til evt interesse hvis de ikke ved hvad økonomien ender med at blive.
Mvh
Erik Andersen

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #67 Dato: 27 November , 2012, 19:24 »
Nu har jeg ikke læst alle indlægende, men jeg kan godt se Erik ide om at købe sammen, det har jeg forsøgt, men blev brændt af, så der for køber jeg hvad jeg selv skal bruge, fik det levet i indkørslen hvis jeg køber 15 sæk af 25 kg, så kan jeg blande i deres sortiment.

Det har fungeret ind til nu, men nu er foderet desværre steget så meget i pris (25%) at det er mange penge at ligge i det, så jeg må nok gå tilbage til forhandler løsningen og jeg har da også lavet en aftale og det bliver leveret hvis jeg køber 10 sæk af 25 kg, jeg ved at andre også kan få lavet den aftale så det bliver leveret, mod betaling ved levering.

Jeg bruge Versa Lage, det er Hollands foder, det fåes i flere forskellige varianter fra kyllingefoder til æglægningfoder.

Jeg må ikke reklamere, men butikken ligger i Lov ved Næstved.

Tommy       

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #68 Dato: 27 November , 2012, 20:23 »
erik det første du bliver mødt med er jo hvor meget du vil købe. derfor er du jo nød til at kende dit samlede forbrug.

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #69 Dato: 27 November , 2012, 21:10 »
jeg undskylder min skriven om foderblandinger. det var ikke meningen at køre tråden ud på et sidespor.

Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #70 Dato: 27 November , 2012, 22:48 »
Så er prisen for Bangs foder vist lagt fast. Jeg vil tro at han har checket op på priserne for alternative foderleverancer.  Hans pris er 145 kr pr sæk @ 30 kg, uanset hvor mange sække man køber (dog minimum 5). Han skriver at han har en kunde der henter 80 sække ad gangen og betaler 145 kr pr sæk. Så desværre er der nok ikke mere at komme efter på det punkt. Så vi taler 4,83 kr/kg.

Med hensyn til indhold og sammensætning af foderet er han mere end villig til at give yderligere oplysning, dog ikke muligt før mandag, da han p.t. er på ferie (hans svar er modtaget som en mail modtaget fra hans iphone).

Jeg selv er ikke i tvivl om at jeg har mod på at prøve dette foder i stedet for Møllerens 'Fuld af pep'.

Jeg påregner at hente 10 sække til eget forbrug, enten i den kommende weekend, eller næstfølgende weekend.

Jeg vil nok kunne slæbe ca 30 sække totalt på en enkelt tur (har fået en lidt større og overdækket trailer til rådighed).

For de som er interesserede i et fællesindkøb, hvor I afhenter hos mig (gerne indenfor relativt få dage efter jeg har hentet hos Bangs og til samme pris som Bangs tilbyder dvs 145 kr/30 kg), venligst meld ind over de nærmeste dage. 
Mvh
Erik Andersen

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #71 Dato: 28 November , 2012, 06:58 »
For de som er interesserede i et fællesindkøb, hvor I afhenter hos mig (gerne indenfor relativt få dage efter jeg har hentet hos Bangs og til samme pris som Bangs tilbyder dvs 145 kr/30 kg), venligst meld ind over de nærmeste dage. 
Jeg springer fra. Det kan vist ikke rigtig svare sig for mit vedkommende, selv om vi deler ude hos Bangs. God køretur :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #72 Dato: 28 November , 2012, 07:51 »
erik husk ved fodderskift at starte med at blande det, sæt du har kræsne autist høns. det ku nemt gi et forkert billede.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #73 Dato: 30 November , 2012, 21:01 »

Der synes ikke at være den store interesse!!

Men, jeg afhenter ihvertfald til eget brug i morgen formiddag. Så må vi se hvad hønsene siger til skiftet.
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #74 Dato: 30 November , 2012, 23:40 »
Da jeg jo skal 'besøge' Bangs i morgen havde jeg tænkt mig lige at kigge på hvad de måtte have af drikketårne og varmeplader. Det ser ud til de har noget der er egnet. Men det var ikke det der lige fangede min opmærksomhed.

Jeg observerede at de sælger et utøjspulver i 100 g portioner(se i linket herunder)

http://www.bangs.dk/diverse-artikler.html

Beskrivelsen af hvordan det virker gjorde mig lidt nysgerrig, så jeg kaldte lige på en god ven - Google.

Her hedder produktet så Derisic, men jeg er ret sikker på at det er det samme.

Og det lugter stærk af at vi er ovre i Hemexcide/Tør øko sug afdelingen, blot i mindre, og væsentligt dyrere portioner. (Bangs viser dog ikke pris, men det gør andre)

Ja, ja - sådan er der så meget.

Mvh
Erik Andersen