Sidste kapitel i historien:
Jeg lukkede hønsene ud i morges - efter 2 dage i den lukkede hønsegård var madammerne temmeligt mugne, og jeg tænkte, at de jo trods alt havde større chancer for at løbe fra ræven uden i haven end i hønsegården. Madammerne spænede op på terassen og krævede deres hønse-guf, hvorefter der faldt ro over flokken.
Så pludseligt kunne jeg høre, at den var helt gal - højlydte alarm-kald gjaldede og nervøse blikke blev kastet mod hønsegården! Jeg gik ned og kiggede ind i drivhuset.... dér lå ræven! På præcis samme sted som forleden - krøllet fint sammen, men meget sølle - løftede dårligt nok hovedet for at se på mig.
Jeg gik ind og ringede til Dyrenes Beskyttelse - der kun kunne sende Falck, hvis ræven var indfanget...? Så mig ned igen og sørme' om jeg ikke uden videre kunne gå ind og lægge en stor trækasse ned over ræven og dertil en tung sten ovenpå kassen! Ringede igen til Dyrenes Beskyttelse, der sendte Falck - desværre var jeg nødt til at køre, så jeg kunne ikke få slutningen på historien.Tror dog, den er blevet aflivet - så bestemt ikke godt ud... og resterne af den manglende røde silke lå ved siden af

Øv, øv, øv - 3 døde høns, et sølle stakkels kræ af en ræv, der sikkert er død nu og dertil en have med potentiel skab-smitte, som mine 2 hunde jo helst ikke skal have
Men i det mindste er mine høns da forhåbentligt så i sikkerhed igen