Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor mange høns har i ?  (Læst 10363 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Thorbjørn

• Gæst
Hvor mange høns har i ?
« Dato: 06 Januar , 2009, 18:11 »
Hej, hvor mange høns har i og hvor meget plads har i ude og inde?  :)

Offline Ravennest

• Passiv bruger
Sv: Hvor mange høns har i ?
« Svar #1 Dato: 06 Januar , 2009, 18:33 »
Jeg har 13 høns og en hane. Jeg ved ikke hvor meget plads de har men det er vidst ned i underkanten af hvad de skal have.

Hønset huset blev oprindeligt bygget til 8 høns da det blev ophørt i 97.. Så jeg har så fået flere og flere. Så blev gården udvidet i 2003 og der blev sat ekstra pinde op til hønsene.. Hvis det stod til mig kunne det bygges endnu større. Men det er der ikke politiks opbakning til desværre hehe!! Når jeg engang flytter herhjemme fra og får min eget have skal jeg have en kæmpe hønse gård :P det drømmer jeg om

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 06 Januar , 2009, 19:04 »
Har Pt ingen høns, men regner da med at få her midt i februar eller starten af marts. Skal have i alt 12-14 stk. Det er i to gårde så der kommer 6-7 stk i hver gård. Inde har de 8 m2 i hver gård og ude 24 m2 :)...

Har lige haft 20 stk i alt (der var vist 25 høns der først)... De havde så 16 m2 og 48 m2 i alt :)....
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 06 Januar , 2009, 19:41 »
Her er en tråd som jeg lavede engang, den kan måske være interresant, men den er ved at være en lidt ældre en så hvor meget den passer ved jeg ikke ;)

http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,2331.0.html
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Thorbjørn

• Gæst
« Svar #4 Dato: 06 Januar , 2009, 19:43 »
Okay, held og lykke Ravennest :)

Offline Teddy

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 06 Januar , 2009, 22:17 »
Pt. har jeg 7 høns og 4 haner fordelt i 4 rum. Indv. ca. 5 kvm udv ca 15 kvm.
Dommeraspirant med hang til svømmefugle.
Har Pt.selv Norske, Svane og Danske gæs. Ænder: Orpington, cayuga, Dansk and, Moskus, Aeyelsbury, Roun og så mine kære blå Andalusier høns i stor og dværg. På prøve er Pt. en stamme sorte Plymouth Rock.
www.minorkaklubben.dk

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #6 Dato: 07 Januar , 2009, 08:41 »
Jeg har 10 silkehøner og 3 haner på ca 30 m2 og udeplads når de går i gården er der ca 40 m2 men går de ude så er der 16000 m2, i et andet hus har jeg 6 blomster høner og 1 hane og der er vel 20 m2, og de går på alle 16000 m2 og gerne mellem mine juletræer.  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #7 Dato: 07 Januar , 2009, 23:53 »
Hvis jeg selv skal sige det : IKKE NOK !
Hvis man spørger mine omgivelser : NOK !
MVH konen med hønsene alias Lene

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 08 Januar , 2009, 07:16 »
Jeg har 1,2 silkehøns på 30 kvm.
0,2 isa brown i et lille bur, men de får lov til at gå frit når vi er hjemme, det vil sige de har 20 tus kvm at gå på.
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #9 Dato: 08 Januar , 2009, 10:25 »
Jeg har 1,2 silkehøns på 30 kvm.
0,2 isa brown i et lille bur, men de får lov til at gå frit når vi er hjemme, det vil sige de har 20 tus kvm at gå på.
Ja, de mangler vist ikke plads ;D
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Mette Marie Andersen

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
« Svar #10 Dato: 08 Januar , 2009, 12:19 »
Jeg har 1,4 store Wyandotter. Indendørs har de knapt 4 kvm gulvareal og udendørs har de ca. 30 kvm. Umiddelbart lyder det ikke af meget plads, men de når man ser det 'live' så virker det somom det er godt nok. I disse kolde dage vælger de faktisk at blive inde....
mvh
Mette

... og om kort tid uvides bestanden forhåbentligt med 2 gule orpingtondamer  ;D
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Susanne

• Gæst
« Svar #11 Dato: 08 Januar , 2009, 13:45 »
Jeg har 1,12,2 silkehøns i et temmelig lille hønsehus. Vistnok alt for lille i forh. til hvad der anbefales. Til gengæld har de al den udenomsplads, de kan ønske sig - endnu mere end de overhovedet benytter sig af.

Der er pindeplads til alle, og der er altid grundfoder og vand inde i hønsehuset.

Lemmen til hønsehuset står åben året og døgnet rundt - undtagen når det fyger eller blæser - så lukker jeg den til natten for at undgå træk.

Om morgenen når de vågner (og det er jo ret tidligt om sommeren) går de ud i en lukket hønsegård og snuser til den nye dag. Når JEG så vågner, er det første jeg gør at lukke døren til hønsegården op, så de kan komme ud i verden.

Her boltrer de sig dagen lang under stikkelsbærbuskene, i læhegnet, under æbletræerne, omme i gården og også tæt på hønsehuset. De har både læ/beskyttelse og åbne områder, som de kan veksle mellem efter behov.

Jeg stiller (de dage jeg har fri (skiftende arbejdstider)) en skål ud med mad og godbidder i nærheden af, hvor de lige på det tidspunkt opholder sig.

Om aftenen er min vigtigste funktion at få lukket døren til hønsegården igen, så ræven ikke kommer og spolerer idyllen.

Jeg er ikke i tvivl om, at hønsene trives ualmindeligt godt, så denne model fungerer fint for mig og mine høns.

(Min største bekymring er, hvis der igen kommer en høj-risiko-fugle-influenza-alarm-periode, hvor hønsene skal holdes inde. Altså ikke engang i hønsegården, men helt inde. Så vil jeg blive nødt til at skille mig af med en del af hønsene. For det går fint med et lille hus når det kun er til natten, men det gik ikke, hvis de skulle leve hele døgnet der.)
« Senest Redigeret: 08 Januar , 2009, 13:49 Fra Susanne »

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 08 Januar , 2009, 15:19 »
Hvor meget pindeplads skal høns egentlig have?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 08 Januar , 2009, 19:12 »
Har regnet med ca 12 høns kan der sidde på mine pinde 2,5 m lange :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Christian Ernstsen

• Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Høns i haven er herligt!
« Svar #14 Dato: 08 Januar , 2009, 19:27 »
Jeg har 2,9 høns, de fleste på størrelse med orpington. Huset er opdelt i to lige store afdelinger på hver 3 m2 (de bestemmer selv hvor de vil sove, typisk fordeler de sig 2 i det ene rum og resten i det andet!). Hvert rum har 2 pinde på 1,2 m hver - den øverste har højest statusværdi og derfor er der som regel 7-8 høns på den, og næsten ingen nederst.
Gården er omkring 70 m2, hvoraf de 6 m2 er overdækket med fast tag. Gården har mange aktivitetsmuligheder i form af små træer og buske samt en kvasbunke, og to enkeltstående stakitter som de elsker at sidde på. De får ofte lov til at gå rundt enten i hele haven, eller bare vores indhegnede køkkenhave (som ukrudtslugere i de årstider, hvor de må spise det hele).
Med sommerlige hilsner, Christian