Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Info/opråb  (Læst 12897 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline StinneG

• Passiv bruger
Sv: Info/opråb
« Svar #30 Dato: 02 November , 2012, 11:50 »
Uha da da sikke en debat, jeg har startet ........................

Bare rolig jeg føler ikke mig personligt ramt og I slipper heller ikke af mig (foreløbig), fordi jeg går fra Forum og er tøsefornærmet og ikke kan klare mosten og løber skrigende væk.

Der er åbentbart ikke noget "problem" så husk det næste gang at nogen føler sig "snydt" af nogen herinde fra Forum af... ;)

Thumbs up :) !! :)
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #31 Dato: 02 November , 2012, 11:56 »
For mig at se, er det som Lene startede en udmærket og god debat om, ofte et stort problem. Det er ikke optimalt at annoncere dyr til salg som værende rigtig fine, således at en evt. køber tror det er dyr af høj racestandard. OK, de kan måske godt opfattes som rigtig fine set med sælgers øjne, også selvom det er krydsninger, eller racerene med alvorlige fejl.
Er der tale om sådanne dyr bør det skrives. Og ved man ikke nok om det, så skriv det eller sæt et godt vedlignende foto ind.
Selvom vi er nogen der kun har interesse for dyr af god standard, skal der også være plads til dem der gerne vil have krydsninger eller racedyr med fejl.
Man skal bare kalde en spade for en spade......

Miss Christina

• Gæst
« Svar #32 Dato: 02 November , 2012, 12:17 »
For mig at se, er det som Lene startede en udmærket og god debat om, ofte et stort problem. Det er ikke optimalt at annoncere dyr til salg som værende rigtig fine, således at en evt. køber tror det er dyr af høj racestandard. OK, de kan måske godt opfattes som rigtig fine set med sælgers øjne, også selvom det er krydsninger, eller racerene med alvorlige fejl.
Er der tale om sådanne dyr bør det skrives. Og ved man ikke nok om det, så skriv det eller sæt et godt vedlignende foto ind.
Selvom vi er nogen der kun har interesse for dyr af god standard, skal der også være plads til dem der gerne vil have krydsninger eller racedyr med fejl.
Man skal bare kalde en spade for en spade......

/o

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #33 Dato: 02 November , 2012, 14:45 »
Selvom man klart gør opmærksom på at det er havehøns der sælges, er der bare ingen garanti for at de ikke bliver solgt videre som værende fine og racetypiske eksemplarer af racen.
Det er vi et par stykker der har oplevet.

Dette kan man naturligvis aldrig gardere sig imod, men møg ærgeligt er det  /d
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin