Jeg kan godt se problemet, som Lene referer til, det er netop de ustyrlige blandinger der er så svære at spotte, inden evt. kyllinger bliver store nok til at man kan se at de evt har haler hvor de ikke skal ha' det, eller omvendt.
Jeg kan også godt se at det vil være begynderne det går mest ud over, da de garvede hønseholdere måske netop vil være opmærksomme på lige netop disse to racer, og undersøge deres herkomst nærmere inden de køber, men i en anden sammenhæng kan man læse at alle kan tage fejl, og ende op med dyrekøbte erfaringer.
Man kan jo også sige at man som begynder godt kan føle sig lidt overvældet når nogen taler fagsprog, men det gælder jo alle steder i samfundet, af den grund behøver man ikke føle sig talt ned til....
Ingen tvivl om at Lene er en racetosse, men jeg kan altså godt sige " den der gule med de sorte striber på fjerene, har den ikke for lidt fjer på fødderne," så vil hun helt sikkert se overbærende på mig, og sige " den er guld sortbåndet, og ja den har for lidt fjer på benene." forudsat, at vi her taler om en Brahma. Det er ikke raket videnskab at tale med Lene, og jeg ville aldrig føle mig nedgjort, af at få sat tingene i de rigtige rammer.
Det ville på dette sted være på sin plads, at huske regel nummer 6
Tag ikke dig selv så højtideligt at du tror nogen bevidst giver sig tid til at generer dig, så ville mange tåre være sparet.