Tak for svarene, jeg søgte jo netop en afklaring på om det overhovedet er noget jeg/vi skal kaste os ud i.
Således oplyst er jeg meget bedre stillet til at tage den beslutning.
Og det er vel bedre at finde ud af det inden man anskaffer sig dyrene, end bare at forsøge sig frem og komme hjem til vanrøgtede/døde dyr.
Jeg søger kompromisset mellem selvforsyningstankegangen og hensynet til det moderne familieliv, med ferie og andre sure pligter in mente ... 
Og for mig er der stor forskel på at skulle arrangere pasning hver weekend man er væk, og så at skulle gøre det de 4-5 gange om året man er væk i længere tid.
Og så det med dagligt tilsyn, står det i dyreværnsloven eller gør det ikke?
Du og din familie skal da helt sikkert have høns

. De kan godt nok ikke passe sig selv, men den glæde der er ved høns og de æg og det kød man får fra egen hønsegård, slår alt. Virkelig ALT!

.
Vi gør det således: Skal vi være væk i en weekend får jeg mine forældre til at se efter dem. Boede de ikke i nærheden ville jeg søge hjælp her på forum, spørge en nabo eller hænge et opslag op nede i Brugsen. Skal vi på ferie, får jeg nogen til at flytte ind i vores hus, sidste gang mine svigerforældre, som aldrig har haft dyr andet end en hund for mange år siden. At læse min svigermors dagbog om de daglige sysler i hønsegården var herligt, og sjawt

. Mine svigerforældre nød at bo på landet, og trække i gummirøjserne. Måske en løsning for jer?
Nogle kommuner tilbyder "høns på prøve" dvs. de stiller 2-3 høns og et flytbart hønsehus til rådighed i en måned eller lign. Så kan man prøve hvad det vil sige, inden man selv kaster sig ud i at bygge et stort anlæg og invistere i udstyr og høns.