Selvfølgelig er det da rart at få lidt penge ind igen. Hos mig sker det en gang imellem med lidt salg af dyr og rugeæg. Det er nemlig fordelen ved at avle racehøns.
Det er nu også rart at sælge et rugeæg til 10-12 kr. lovligt end at sælge et konsum æg til 1-2 kr. ulovligt.

Men igen overskud giver det ikke. Nu har jeg måske også et par høns mere end den gængse villa ejer har og jeg udstiller også og er med i en del klubber.

Men det beriger mig endvidere med en masse gode hønsevenner, og det er også svært at gøre op i penge.
Klart at det er billigere at blande foderet selv eller købe flere tons ad gangen. Det kræver bare mere tid og ikke mindst mere plads til opbevaring.
Og ja prisstigningerne kan da mærkes især når der er en del munde at mætte og især da sækkene skrumpede ind og blev til poser med 15 kg. i.
Og der kommer også et par extra hilsner fra Seas("mit"el-selskab), efter ruge-og kylligen sæssonen er overstået.
Men så ryger jeg en pakke smøger mindre og sparer en kasse øl i stedet for.

Og så går det lidt igen. For hønsene er jeg jo glade for og vil ikke undvære dem, da det nu er min store interesse.
Og så har jeg forøvrigt hverken købt æg og kød i butikkerne i snart mange år nu.