Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Priser på æg/foder  (Læst 17319 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Priser på æg/foder
« Svar #15 Dato: 23 Oktober , 2012, 10:33 »
Her hvor jeg bor koster stalddørsæg 2 kr. stykket. Jeg syntes det er billigt for gode æg, smag og blomme er pragtfuld. Når man prøver de helt billige fra supermarkedet, de koster 1,40 kr. så er hviden næsten lige som vand, og blommen er bleggul. Derfor har jeg nu anskaffet mig mine egne høns. Hønsemøget får naboen, så får jeg lidt tomater og vindruer fra ham. Altså så går alt op i en højere enhed.
Sådan skal det være /o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline ncj

• Bruger
« Svar #16 Dato: 23 Oktober , 2012, 12:29 »
Angående foderudgifter,havde jeg i over 30 år tropefugle,frugt og insektædende og papegøjer,parakitter.Dengang brugte jeg det mangedobbelte til foder, men jeg har selvfølgelig ikke så mange høns ;D
Mvh
Niels-Chr.
fodbefjerede dværge(mille fleur)

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #17 Dato: 23 Oktober , 2012, 12:45 »
når jeg har for mange æg sælger jeg lidt af dem og har en veninde der også sælger lidt til venner og bekendte.

"vi" har taget 1,5 kr pr stk, men stiger nu til 2 kr pr stk. nu når foderet er steget så meget syntes vi også at æggene skal. og som nævnt før så kan man ikke engang købe så gode æg som vores nogen steder.

vi giver meget mere varieret foder (de får en masse grønt udover græs og hvad de ellers selv kan finde) end de økoligiske høns får feks. så de kan egentlig heller ikke sammenlignes.
så prisen på æg burde være en del højere end de 2 kr.

jeg køber korn fra en bonde her i nærheden.(byg/hvede) og køber start og æglægningspiller ud over det.

jeg køber stort ind af korn. har i år købt 2,5 TON korn. a. 1,5 kr pr kg. som så gerne skulle holde mere end et år. det er både til ænder og høns.

sidste år gav jeg 1 kr pr kg korn. så det er altså en stor stigning selvom prisen er meget lavere end hvad foderstof butikkerne tager.

og tilskuds foderet er også steget en del.
mine ænder hvor jeg sælger en del som slagtet og hanekyllingerne vil blive dyere næste år, kan jeg se.

nu har jeg to heste. og de er faktisk de billigste dyr her på matriklen :-)

vi laver selv alt grovfoderet og bruger minimalt med foder om vinteren udover grovfoder. så de koster mig egentlig kun lidt om vinteren og ellers deres vitamin/mineraler hele året.

den største post hos dem er hvis tandlægen skal på besøg (som hun snart skal)  dyrlægen kommer her heldigvis kun meget sjældent :-)

Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #18 Dato: 23 Oktober , 2012, 18:21 »
Helt klart er det billigere at have hesten stående hjemme kontra en opstalding på et ridecentre i Nord Sjælland.

Hos mig var det heller ikke foder og halm, som var dyrest, det var smeden og doktor dyr. ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #19 Dato: 24 Oktober , 2012, 10:04 »
Vores æg koster 2,5 pr. stk. - måske det går nemmere i Nordsjælland ;) Vi har INGEN problemer med at komme af med dem, tværtimod. Min mand plager om et par hybrider, det er nemlig hans kolleger, der køber, men pga. af fældning har vi ingen til salg pt. ::)

Til gengæld bruger vi så to hestebokse til høns, hvor der kunne have stået to heste til Nordsjællandske priser :o

Æglægningsfoderet og ikke mindst voksefoder er blevet dyrt, men kornet købes hos en bonde og det er i den grad en god forretning. Så køb nogle store tønder, Lisbeth, og se om du ikke kan finde en bonde, du kan handle med /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #20 Dato: 24 Oktober , 2012, 10:27 »
Op med prisen næsten nabo Tanja /o. Mine høns tager kr. 3 pr. æg -  eller to æg for en dåse majs - og vi har venteliste til æg
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 24 Oktober , 2012, 11:15 »
Gloede ellers lidt. I lørdags var vi på Møllen for at hente foder og der var FuldafPep igen som 25 kg's sæk.

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #22 Dato: 24 Oktober , 2012, 11:20 »
Hvababa ...... Fuld af pep i 25 kg. sække ????? til hvilken pris så ?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 24 Oktober , 2012, 11:36 »
Øhh. Der er vist gået rent ged i den da vi var på Møllen.
Betalte i forretningen for 15 kg FuldafPep kr. 139, det står også på bonnen, men vi fik Ewers foder 25 kg....
Skal vist lige undersøges næste gang vi skal derop.
Så beklager Lene, det var en fuser.....

Men jeg kan så sige, at hønsene er meget glade for det foder. De kommer alle rendede om morgenen for at få morgenmad  ;D

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 24 Oktober , 2012, 11:59 »
Jeg sad lige og googlede hønsefoder, for så vidt jeg kan se ligger priserne måske lidt højt her på Fyn. Fandt noget der hedder Farmland og der sælger de Møllerens startfoder og der står at det er tilsat medicin og at det derfor ikke må gives til æglæggende høns. Jeg troede ikke der blev solgt startfoder med det i mere?

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #25 Dato: 24 Oktober , 2012, 12:26 »
Det har Mølleren heller ikke sit startfoder mere, så det er nok ikke blevet rettet på Farmlands hjemmeside. Endvidere man fodre vel heller startfoder til sine æglæggende høns.

139 kr. for 15 kg. Fuld af pep, så tjener forretningen da en del på det. 

Der hvor jeg køber det koster det 100 kr. for 15 kg. og så har klubben en rabat aftale der også.
« Senest Redigeret: 24 Oktober , 2012, 13:07 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #26 Dato: 24 Oktober , 2012, 12:50 »
 /o /o /o
« Senest Redigeret: 24 Oktober , 2012, 12:55 Fra Rudy. Schæferholm »

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #27 Dato: 24 Oktober , 2012, 20:50 »
Særdeles tankevækkende, at der er så mange der gerne vil have "rigtige æg". Jeg har også venteliste til mine æg, og kunne sælge ca. 150 pr. uge, hvis mine høns ville lægge i det antal. Det vil de så ikke; i dag 1 æg fra 29 høns. (og også tankevækkende, at Holbæk Kommune anser det som erhverv ved hønsehold på over 30 stk. Oh yes, jeg tjener da boksen på mine 34 høns og haner ::)).

Også tankevækkende, at mange så synes at "2 kr. pr. æg, aaahhh, det er godt nok i overkanten, så nej tak"... :o Min seneste køber svarede på prisen "2 kr.?! Jamen okay, det vil jeg godt give når æggene kommer fra frilandshøns".

12 skrabeæg fra Irma koster 38 kr. på TILBUD!
« Senest Redigeret: 24 Oktober , 2012, 20:52 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #28 Dato: 24 Oktober , 2012, 21:50 »
12 skrabeæg fra Irma koster 38 kr. på TILBUD!

Nu er Irma måske ikke den bedste forretning at sammenligne priser med på dagligvarer.

Jeg ville, uden at have checket det nærmere, tro at normalprisen hos alle andre butikker lå under Irma's tilbudspris. ;D
Mvh
Erik Andersen

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #29 Dato: 25 Oktober , 2012, 06:59 »
Nu er Irma måske ikke den bedste forretning at sammenligne priser med på dagligvarer.

Jeg ville, uden at have checket det nærmere, tro at normalprisen hos alle andre butikker lå under Irma's tilbudspris. ;D
Jeg har lige tjekket, og ja, Irma ER dyre, men ikke de dyreste.

Jeg har fundet priser på skrabeæg hos onlinesupermarkeder:

6 stk. blev fundet til kr. 21,-
10 stk. blev fundet til kr. 25, 24, 20 og 25,-
12 stk. blev fundet til kr. 38,-

Jeg mener at 6 økologiske æg koster omkring 25 kr. i vores lokale Dagli'Brugsen, mens 15 buræg koster ca. 23 kr. Ikke noget svært valg for de fleste.

Det er nu stadig pudsigt at så mange mener, at fordi æggene bliver solgt privat, så skal de kun koste 1 krone pr. stk. Det bliver IKKE hos mig det kommer til at ske, så hellere brænde inde med æggene og lave æggekage til hønsebasserne af overskudet.
Venlig hilsen Tanja