Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ikke for sarte sjæle!  (Læst 2147 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kristiank

• Bruger
Sv: Ikke for sarte sjæle!
« Svar #15 Dato: 18 Oktober , 2012, 19:15 »
rystet over hvad???

Offline bokbok123

• Passiv bruger
  • Drømmer om et mere selvforsynende liv.
« Svar #16 Dato: 18 Oktober , 2012, 19:16 »
Over at der findes sådanne mennesker. Ganske enkelt.
Matrikel-medlemmer:
0.1 Hund, Sally (Weimaraner/Islandsk Fårehund)
3 Katte

0.7 Isa Warren
0.1 Grønlæggere
1.2 sort-kobber Maran
*Ægge-fødselsdag: Grundlovsdag*

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #17 Dato: 18 Oktober , 2012, 19:21 »
rystet over hvad

Offline Mrs.Mereweather

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 20 Oktober , 2012, 18:36 »
Er efter hånden ikke så chokeret mere... har set for mange af den slags videoer.

I mine øjne er den ansvarlige/skurken nemlig helt almindelige mennesker - forbrugerne!
Det her er prisen der betales hver gang en eller anden vælger den billige pakke kød frem for den dyrene øko/dansk producerede....

Ingen tvivl om at mændene her skulle have samme omgang og så kastereres bag efter, men hvis ikke produktet blev købt var dette her ikke nødvendigt.

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #19 Dato: 20 Oktober , 2012, 20:49 »
Jeg tror ikke vi er uenige i holdningen til håndteringen af dyr, blot må man ikke lade sig forblinde af at øko-kød jo ikke siger noget omkring om dyret bare er fodret med øko foder, men selve håndteringen...ja det kan vi jo desværre ikke se på kødpakken.
Jeg blev personligt overasket over økologer må bruge bindestalde, det var ikke det billede jeg har i hovedet når jeg støtter øko-dyr.
I det hele taget gør det jo ikke situationen være/bedre om dyret er øko eller ej. Den behandling skal ikke finde sted uanset om det er dyr eller mennsker der udsættes.
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #20 Dato: 21 Oktober , 2012, 00:02 »
En ting er opdræts formen, en anden ting er håndteringen. Selvom disse køer nok har et elendigt liv, så behøver de bestemt ikke også blive mishandlet af folk der åbentbart enten har et meget elendigt liv selv, så de bliver nødt at afreagere på sagesløse dyr eller simpelthen bare nyder at mishandle dem.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Karensminde

• Passiv bruger
  • Udstillinger: lokal 4, LU 2 og 1 dyrskue
« Svar #21 Dato: 24 Marts , 2013, 14:33 »
 Det er f...... ikke i orden det der, hvordan kan man gøre det mod dyr?  /d /d /d /3 :'( :'(
Vh Simon :)
Jeg er avler sereriøst med:
Stor wyandot i Sølv sort/randet, tværsribet & guld sort/randet
Hollandske dværg ogko shamo i sort
Scahsen, cyaoga, og dansk and.
Cellegæs i brun
Danske gæs i gråbroget
Frankiske gæs i blå
Samt en masse fugle :D
Medlem af:
http://www.racefjerkrae.dk/
http://www.vendsysselfjerkraeklub.dk/
http://www.hjfugl.dk/
http://www.123hjemmeside.dk/DGAK/
Specialklubben for hollandske dværg.

Offline Joankinu

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 25 Marts , 2013, 08:46 »
Man kan snakke meget om hvordan dyr skulle have det, og vi herinde på forum er vel alle for at dyrene overalt skal have en i vores øjne human opfodring og slagtning. /o

Desværre findes der mennesker som skrevet i et tidligere indlæg, som finder glæde ved at påføre dyr dårlige forhold og drøje slag - alt sammen i fast food interessen.  /d

Dyrenes fodermestre skal have nøjagtige instruktioner og dyrene stå under korrekte forhold før der sker noget - hvis Burger King (som indslaget omhandler) tillader dårlige forhold hos deres kødproducenter skulle de boykottes - men er det nu dem der er skyld i hele misseren?

Er det ikke den landmand der ikke laver staldforhold så der ikke kan ske skader - hvorfor skal store dyr som køer gå på glatte gulve uden strøelse og stå i de viste "stier" når de skal malkes/fodres - når det er påvist at f.eks. en malkemaskine hvor dyret går ind den ene vej og ud den anden vej fungerer? og at fodring kan foregå i ro og orden når bare dyrene kan komme til - de viste "stier" med bøjler til at fiksere dyrene er i hvertfald ikke optimale.

Det er bare min holdning.

Og jeg må jo indrømme at jeg køber da fars, koteletter og andre gode ting fra slagtedyr i butikkerne - så kan jeg jo kun håbe på at netop de dyr har haft nogenlunde forhold i opvækst og under slagtningen.

Derfor er det også en fordel at der nu skrives hvilket land dyret er fra - Danmark er nok at foretrække, men ikke altid til at betale - så det sker ikke så tit at der er oksesteg på menuen ;D
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk