Man kan snakke meget om hvordan dyr skulle have det, og vi herinde på forum er vel alle for at dyrene overalt skal have en i vores øjne human opfodring og slagtning.

Desværre findes der mennesker som skrevet i et tidligere indlæg, som finder glæde ved at påføre dyr dårlige forhold og drøje slag - alt sammen i fast food interessen.

Dyrenes fodermestre skal have nøjagtige instruktioner og dyrene stå under korrekte forhold før der sker noget - hvis Burger King (som indslaget omhandler) tillader dårlige forhold hos deres kødproducenter skulle de boykottes - men er det nu dem der er skyld i hele misseren?
Er det ikke den landmand der ikke laver staldforhold så der ikke kan ske skader - hvorfor skal store dyr som køer gå på glatte gulve uden strøelse og stå i de viste "stier" når de skal malkes/fodres - når det er påvist at f.eks. en malkemaskine hvor dyret går ind den ene vej og ud den anden vej fungerer? og at fodring kan foregå i ro og orden når bare dyrene kan komme til - de viste "stier" med bøjler til at fiksere dyrene er i hvertfald ikke optimale.
Det er bare min holdning.
Og jeg må jo indrømme at jeg køber da fars, koteletter og andre gode ting fra slagtedyr i butikkerne - så kan jeg jo kun håbe på at netop de dyr har haft nogenlunde forhold i opvækst og under slagtningen.
Derfor er det også en fordel at der nu skrives hvilket land dyret er fra - Danmark er nok at foretrække, men ikke altid til at betale - så det sker ikke så tit at der er oksesteg på menuen