Jeg kan ikke selv dy mig for og hive de nye små gulerødder op af jorden og tørre dem af i bukserne inden de bliver spist, og det er indtil videre gået godt 
Det gør du vel ikke, Jes

Det er jo det rene selvmord

Så havde vi lige besøg af min mor her i weekenden. Hun er evigt bekymret for vores høns. Først var hun overbevist om at de tiltrækker rotter. Jeg fortalte hende at det handler om at man har gammelt madaffald til at ligge - så kommer der måske rotter. Tror efterhånden jeg har fået den aflivet. Nu er det så noget andet. Hun er kommet hjem og har hørt at alle høns har salmonella, og at man skal passe på det ikke smitter, og skal brænde alt deres ekskrementer. Det har jeg aldrig hørt før, bruger det bare i min kompost. Vores høns går frit rundt i haven, og hun er bekymret over at børnene også går rundt derude sammen med hønsene. Vi venter vores andet barn nu, og hun er bekymret over hvis jeg har med hønseafføringen at gøre.
Så hvad siger i forum? Har det noget på sig og skal jeg være bekymret?
Åh herregud! Jeg får da næsten lidt ondt af din mor. Tænk at have et så fremmedgjort forhold til at "dyrke" sit eget kød/æg/mad...
Jeg har to sprællevende børn på 3,5 og 5. Hønsene er vidne til at de får godt og vel de "anbefalede" 7 pund skidt om året og de lever endnu - de er ikke engang mere syge end andre børn

Du giver dine børn nogle fantastiske muligheder for at få et forhold til hvor maden kommer fra og hvordan man kan udnytte naturen (på den positive måde). De muligheder har din mor åbenbart ikke haft..?
Herhjemme har vi også en aktuel diskussion, idet en rigtig god ven af os overvejer at blive vegetar. Blandt andet pga. vores høns

Han kan slet ikke forstå hvordan vi kan passe og pleje og håndfodre, for derefter at slå dem ihjel og -tænk engang- spise dem!!

Han er også salmonellaforskrækket og bare der ligger en lort på gårdspladsen, så kan han næsten ikke få sig selv til at gå forbi (ok, overdrivelse fremmer forståelsen

)
Her i overvejelsesfasen spiser han så lystigt grillkylling og færdigretter

(ungkarl!

), mens han er forarget over vores dyrehold. Jeg må sige sige, at jeg simpelthen nærmest ikke kan følge hans tankegang, men der er nok bare nogen, der ligesom ikke helt har set lyset