Så havde vi lige besøg af min mor her i weekenden. Hun er evigt bekymret for vores høns. Først var hun overbevist om at de tiltrækker rotter. Jeg fortalte hende at det handler om at man har gammelt madaffald til at ligge - så kommer der måske rotter. Tror efterhånden jeg har fået den aflivet. Nu er det så noget andet. Hun er kommet hjem og har hørt at alle høns har salmonella, og at man skal passe på det ikke smitter, og skal brænde alt deres ekskrementer. Det har jeg aldrig hørt før, bruger det bare i min kompost. Vores høns går frit rundt i haven, og hun er bekymret over at børnene også går rundt derude sammen med hønsene. Vi venter vores andet barn nu, og hun er bekymret over hvis jeg har med hønseafføringen at gøre.
Så hvad siger i forum? Har det noget på sig og skal jeg være bekymret?
Hvis din mors bekymringer havde hold i virkeligheden, så ville mine unger ikke have overlevet deres første barndomsår, og nu er de henholdsvis 13 og 17
de er vokset op med høns på græsplænen, hundehår på sutten og katte til at sove på deres hovedpude når de ikke selv var i sengen.
Senere kom der kysse bløde hestemuler til, og en anseelig bunke hestemøg som hønsene kunne fornøje sig i.
Vi har i alle årene spist æg under alle former, rå, kogte, som is og fromage, koldskål og bagværk.
Jeg kan da lige tilføje at de stort set aldrig er syge, med mindre de pjækker, for så er de døende.
Så jeg tror på, at det med at vokse op på landet med en stald med dyr, er godt for helbredet.....
MHT hønsemøg og graviditet, så er det kattebakken man helst ikke skal være i for tæt kontakt med