Tak for forslag til, hvad der hæmme æglægningen.
Ingen utøj og jeg er meget ihærdig og opmærksom på at forebygge for blodmider osv.
De har for flere måneder siden haft noget "halsorm" (kaldte dyrlægen det for), hvor de blev behandlet med antibiotika over nogle uger. Men det tænker jeg er så længe siden, at det ikke burde have indflydelse længere. Men hvad ved jeg?
Vedr. foder er jeg for et par dage siden faktisk blevet i tvivl, om der kunne skjule sig en løsning her...
Jeg er blevet rådgivet til at fortsætte med mit vækstfoder indtil jeg ikke har mere tilbage. Og så gå på æglægningsfoder derefter. Så æglægningsfoder har de stadig ikke fået.
Men fik af vide i weekenden, at det er vigtigt, hønsene får æglægningsfoder for at lægge æg - det vidste jeg ikke! Jeg troede blot, at æglægningsfoder ville dække deres vitamin- og mineralbehov, når de lagde æg. Så jeg tænkte, at det kunne jeg sagtens vente med at købe indtil de var startet med at lægge æg.
Jeg henter høns imorgen hos en forhandler, der også sælger foder - så der køber jeg æglægningsfoder og smider resten af deres vækstfoder ud

.