Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: jeg vil også være med til at vise frem !!!  (Læst 15998 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jane

• Bruger
  • Dejligt med høns i haven!!!
jeg vil også være med til at vise frem !!!
« Dato: 09 Oktober , 2012, 01:29 »
jeg er blevet godkendt til at være plejemor for græskehunde og hente denne dejlige jundpige på 1 år i lufthavnen forrig søndag. Hun er bare det dejligste søde og rare hundepige som kan med alle - hun er en rigtig lille "tøjhund" her hun. :D
Bor i nordsjælland i 3460 birkerød. Sammen med 2 græsk gadehunde og 4 katte
Samt 10 sommerfugle koi og 8 guldfisk i havebassin og et akvarie på 260L
Ja - det er blevet en mindre zoo her hos mig
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
Sv: jeg vil også være med til at vise frem !!!
« Svar #1 Dato: 09 Oktober , 2012, 02:00 »
Hun er kær godt hun kom til dk
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Olversdottir

• Passiv bruger
    • stutterihektor.com
« Svar #2 Dato: 09 Oktober , 2012, 05:06 »
Til lykke med din søde hund :)
Jeg skal snart få en hvalp fra Rumenien ...
De blev fundet i en skraldpose og nu venter jeg på at han har bestået alle sundhedsprøver ...

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.390592057681289.92246.247048995368930&type=1

MVH
Svandis
Islandske heste 2.7.4

Offline jane

• Bruger
« Svar #3 Dato: 09 Oktober , 2012, 08:11 »
åh han ser da også dejlig ud - stort tillykke med ham - godt at du har adopteret ham /o
jane
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 09 Oktober , 2012, 11:01 »
Jeg vil starte med at skrive, at jeg synes, det er rigtig dejligt, at disse dyr får et godt hjem hos jer, jeg har selv på et tidspunkt haft en stor, hjemløs killing med hjem fra Kreta.
Når det så er sagt, bløder mit hjerte for de danske hunde og katte, som sidder på diverse internater, men selvfølgelig er det ikke den samme gode historie, som når man får et dyr fra udlandet, og der er ganske bestemt mange flere (især hunde), der går for lud og koldt vand specielt i Sydeuropa sammenlignet med her i DK.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Olversdottir

• Passiv bruger
    • stutterihektor.com
« Svar #5 Dato: 09 Oktober , 2012, 11:14 »
Vi har 3 hunde i forvejen ... og en af dem en gadehund fra Rumenian ... selvfølgelig kiggede jeg på http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvem-er-vi/beredskab/internater/find-dyr men fandt ikke lige noget jeg fald for ... hvis man anskaffer hund er det ikke kun til at få en hund der er mange ting man skal tænke på....
Lige som med alle dyr man har ...
lige nu har jeg 6 semivildkatte her i stalden som jeg sørger for mad til og de er ved at blive tamme ...
Jeg elsker alle mine dyr ....
MVH
Svandis
Islandske heste 2.7.4

Offline jane

• Bruger
« Svar #6 Dato: 09 Oktober , 2012, 11:24 »
ja - det er dejligt med de dyr. Man holder bare så meget af dem.
Det er synd for dem som skal så meget ondt igennem -uanset om de kommer fra danmark eller udlandet. Vi kan jo ikke rede alle dyrene som har det skidt -men dejlig for dem som for et nyt hjem.
Hvis jeg havde mulighed - ja så ville jeg tage imod dem alle sammen - min kærste plejer at sige " Har du hørt om hende i birkerød - Du kan bare aflever eller sende dyrene til hende - så skal nu nok tage sig af den ;D"
Jeg ved god at der er mange dyr i dk som heller ikke har det godt og som kunne bruge et nyt hjem  - og heldigvis er der da også mennesker som tager hunde fra et internat i dk. Men man må bare sige at - rigtig mange dyr i udlandet har det meget værre end dem som er her i dk.
Nu har jeg selv haft 3 hund som var fra dk - men nu har jeg valgt at hjælpe hunde til dk som har det rigtig skidt der hvor de nu kommer fra. jane
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline Lotte M. S.

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 17 Oktober , 2012, 21:54 »
Jeg vil starte med at skrive, at jeg synes, det er rigtig dejligt, at disse dyr får et godt hjem hos jer, jeg har selv på et tidspunkt haft en stor, hjemløs killing med hjem fra Kreta.
Når det så er sagt, bløder mit hjerte for de danske hunde og katte, som sidder på diverse internater, men selvfølgelig er det ikke den samme gode historie, som når man får et dyr fra udlandet, og der er ganske bestemt mange flere (især hunde), der går for lud og koldt vand specielt i Sydeuropa sammenlignet med her i DK.
Helt enig Marianne. Husk også dyrene på internaterne i DK. Der er rigtig mange, der mangler et godt og kærligt hjem.
MVH Lotte
1,16 Sort/kobber Maran
0,3 sort/sølv Maran
0,1 guldrandtegnet Wyandot
0,1 rustfarvet Welsumer
0,1 Hvid Stor Silke
1,0 sort/hvid Maine Coone
2,0 børn årgang 2004 + 2005
http://www.maranklub.dk
www.noof.dk
www.fynskestenklub.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #8 Dato: 17 Oktober , 2012, 22:27 »
Efter min ringe mening er der 2 gode grunde til at fokusere på hunde fra danske internater.

1. Hvis der er sunde og raske hunde på danske internater, der søger et nyt og kærligt hjem, hvorfor så 'importere' dyr.

2. Dyrene på de danske internater har man mulighed for at besigtige inden man overtager dem. Man kan helt sikkert også få lov at prøve at gå ture med dem osv inden man beslutter sig endeligt, og derigennem få en fornemmelse af hvad det er man er ved at anskaffe sig.

Nu hvor jeg har tilkendegivet min mening vil jeg også godt bidrage med en lille advarsel. Min yngste datter, som er meget engageret i alt omkring dyrevelfærd, havde fået den 'glimrende' ide at aftage en rumænsk 'gadehund'. Hun faldt for en køn/kær hund, som havde været udsat for en påkørsel, men var blevet 'repareret' via et par operationer af professionelle på et rumænsk dyrehospital.

Da hun fik den hjem viste den straks tegn på problemer med bentøjet og havde tydeligvis smerter når den gik/løb. Hun tog den til dyrlægen og ofrede en formue på undersøgelser/blodprøver/røntgen etc og den danske dyrlæges konklusion var at den hund aldrig ville få et ordentligt liv, men ville skulle leve med smerter og gangproblemer resten af livet.

Jeg vil ikke skrive mere her og nu. Jeg lavede et indlæg her på Forum angående ovennævnte. Det vil jeg prøve om jeg kan finde igen og så lægge et link til det i dette indlæg.

Hukommelsen er åbenbart ikke helt hvad den har været .;D Jeg var sikker på at jeg havde lavet et indlæg og delt erfaringerne med Jer andre, men det eneste jeg umiddelbart finder er en 'halv' reference i en tråd om 'Nye regler hos dyrlægerne?', men den siger dog hvad man kan komme ud for. Det er sidste indlæg i pågældende tråd

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=23146.msg212956#msg212956     
« Senest Redigeret: 17 Oktober , 2012, 22:51 Fra pilegaarden »
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #9 Dato: 18 Oktober , 2012, 08:08 »
Jeg håber da, at din datter valgte at give den arme hund fred, Erik.

Men jeg tror da, at mange vælger en udenlandsk hund, både fordi de jo vitterligt har haft et kummerligt liv, og man gerne vil hjælpe, men også fordi det er "en god historie". Når der er hittedyr i DK med en god historie bliver internatet jo også kimet ned af folk, der gerne vil have lige netop det dyr med den gode historie.

De andre dyr på internatet har sikkert også "gode historier", der er bare ingen til at fortælle den.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline jane

• Bruger
« Svar #10 Dato: 18 Oktober , 2012, 08:13 »
Der er nu en grund til at jeg er blevet plejemor for græske hund - Dels fordi at man i grækenland ikke må aflive hunde og katte hvis de er raske. Deles fordi at man ofte ligger gift ud til hunde og katte - det tager som regel 3 dag før dyret død med store smerter. Man ynder også at binde hunde eller hænge dem fra et træ - der for de så lov til at være til de dør af mangle på mad og vand.
Men billeder siger mere en ord -
http://www.graeskehunde.dk/billeder/FrygteligeBillederDansk.jpg
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/c0.0.403.403/p403x403/60144_10151182597049920_639297485_n.jpg
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/557533_10151124865544920_876320603_n.jpg
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/c67.0.403.403/p403x403/582697_10151123226864920_394096480_n.jpg
Og jeg kunne blive ved og ved -
Desværre er der også mennesker i danmark som ikke behandler sine dyr godt - men det er dog sjælden at vi behandler vores dyr sådan som de gør her.
Historien om den lille hund som din datter havde taget med hjem - og som sikkeret er blevet aflivet -  Men den fik dog en pæn måde af afslutte sit liv på og ikke som de hunde som bliver forgiftet eller skal lide før de død.
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline Valentin

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 18 Oktober , 2012, 19:16 »
Hvor ser den lille hund dog dejlig ud. Jeg vidste ikke at man kan importere hunde fra Grækenland og Rumænien. Det må da koste en formue. Det er dog nogle frygtelige behandlinger de udsættes for i de lande. Vores to søde misser (som jagter vores høns) er fra internatet i Århus.
4 dværg New hampshire
2 katte

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #12 Dato: 18 Oktober , 2012, 23:00 »
Jeg håber da, at din datter valgte at give den arme hund fred, Erik.

Det var hendes højeste ønske, da hun fandt ud af hvor syg hunden var, men desværre var en del af kontrakten, at dyret ikke ikke måtte aflives, hvis hun ikke var 'tilfreds' med dyret.

Jeg anbefalede øjeblikkelig aflivning, da hun havde fået dyrlægens vurdering, og lovede at jeg nok skulle 'fronte' hende i, hvad der evt videre måtte ske. Men det turde hun altså ikke (hun er ikke så stærk). Så desværre endte det med at dyret blev leveret tilbage til den danske formidler (efter en hel del dialog med denne og den rumænske organisation) og efterfølgende sendt retur til Rumænien. Det skal siges at den danske formidler efterfølgende afbrød sit samarbejde med den rumænske organisation.

Men alt i alt en trist historie.

Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #13 Dato: 18 Oktober , 2012, 23:11 »
Der er nu en grund til at jeg er blevet plejemor for græske hund

Der er som regel en god grund til at folk gør som de gør. Det er bare ikke altid jeg forstår den, men det er jo mit problem.

Hvis vi trækker en parallel til dyrearten Homo Sapiens forstår jeg heller ikke altid hvad der foregår.

Mange taler om, at så og så mange danskere, må leve under fattigdomsgrænsen. Vi skal ikke her definere hvad den grænse er. Blot konstatere at DK spenderer 18 milliarder Kr (jeg mener det var det tal jeg så andet steds tidligere i dag) på ulandsbistand om året. Skulle man ikke også her overveje at hjælpe nogle af de hårdest ramte på hjemmefronten, inden man forsøger at løse resten af verdens problemer.

Dette er blot en observation og ikke en invitation til en politisk debat.
Mvh
Erik Andersen

Offline jane

• Bruger
« Svar #14 Dato: 19 Oktober , 2012, 08:29 »
Helt enig !!!
Ja det er "sjovt" nok at vi i dk - har så travlt med at sende penge til udlandet - men dem som har det svært i dk - ja dem kan vi ikke hjælpe. Har selv tænkt mange gang når der er tv-indsamling til udlandet -Hvorfor bliver der ikke lavet en indsamling til de mennesker som har det dårligt i dk!
Dog mener jeg ikke at det helt kan sammenligenes med at hjælpe dyr i udlandet. jane
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey