Efter min ringe mening er der 2 gode grunde til at fokusere på hunde fra danske internater.
1. Hvis der er sunde og raske hunde på danske internater, der søger et nyt og kærligt hjem, hvorfor så 'importere' dyr.
2. Dyrene på de danske internater har man mulighed for at besigtige inden man overtager dem. Man kan helt sikkert også få lov at prøve at gå ture med dem osv inden man beslutter sig endeligt, og derigennem få en fornemmelse af hvad det er man er ved at anskaffe sig.
Nu hvor jeg har tilkendegivet min mening vil jeg også godt bidrage med en lille advarsel. Min yngste datter, som er meget engageret i alt omkring dyrevelfærd, havde fået den 'glimrende' ide at aftage en rumænsk 'gadehund'. Hun faldt for en køn/kær hund, som havde været udsat for en påkørsel, men var blevet 'repareret' via et par operationer af professionelle på et rumænsk dyrehospital.
Da hun fik den hjem viste den straks tegn på problemer med bentøjet og havde tydeligvis smerter når den gik/løb. Hun tog den til dyrlægen og ofrede en formue på undersøgelser/blodprøver/røntgen etc og den danske dyrlæges konklusion var at den hund aldrig ville få et ordentligt liv, men ville skulle leve med smerter og gangproblemer resten af livet.
Jeg vil ikke skrive mere her og nu. Jeg lavede et indlæg her på Forum angående ovennævnte. Det vil jeg prøve om jeg kan finde igen og så lægge et link til det i dette indlæg.
Hukommelsen er åbenbart ikke helt hvad den har været .

Jeg var sikker på at jeg havde lavet et indlæg og delt erfaringerne med Jer andre, men det eneste jeg umiddelbart finder er en 'halv' reference i en tråd om 'Nye regler hos dyrlægerne?', men den siger dog hvad man kan komme ud for. Det er sidste indlæg i pågældende tråd
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=23146.msg212956#msg212956