Tak for svar.
Jeg tænker at det måske er fordi hun først nu er begyndt at lægge æg. Men kan det virkelig passe at en høne bare skriger og hyler otte timer i streg?
'
ja - det kan godt passe. Jeg har nu i næsten 5 år haft en flok dejlige høns,..og de har efterhånden lært mig at passe dem ordenligt - så de ikke behøver at gå og galpe op

. Jeg husker tydeligt, hvordan det var i starten, når der var noget, de var utilfredse med, så kunne hele flokken gå hvileløst rundt og galpe op i timevis - som regel drejede utilfredsheden sig om, at redepladsen var optaget - men en lukket dør..som ikke burde være lukket..en væltet halmballe...som ikke burde være væltet ..en høne som var smuttet over hegnet..og de andre var sure over ikke at være med.. osv ... kunne også gøre det.
Hos dig drejer det sig nok om, at den unge høne ikke helt har fundet sin æggerytme..og måske, hvor hun vil læge det i fred og ro. Jeg er overbevist om, at hun holder op med skrigeriet på et tidspunkt, når hun har fundet ro i sin tilværelse.
Når mine høns larmer i dag, så VED jeg med sikkerhed, at jeg skal skynde mig ud og ordne et eller andet...og det slår aldrig fejl, at der er et eller andet, som ikke er, som det burde være.
Det kan være enerverende at høre på deres nervøse skrigen og galpen op...men jeg synes altså, at det er vildt charmerende, at de små kræ viser, at de har en vilje - og meget synd, hvis den skal lade livet på rund af det.