Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skrigende Italiener  (Læst 5966 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jakob Kiilerich

• Passiv bruger
Skrigende Italiener
« Dato: 06 Oktober , 2012, 13:50 »
Hej alle. Jeg har fem røde Italienere, som er ca 30 uger. Det lægger fint æg og trives godt.
En af mine høner starter med at jamre inderligt fra solopgang til eftermiddag. Det er et langvarigt og gennemtrængende "kaaaaakakakakakakaakakaaaaaaaaaaaakakakakakakak" NON-STOP og jeg er ved at blive vanvittig. Den vandrer også hvileløst frem og tilbage fra redekassen, men ellers står den bare og skriger og skriger og skriger.

Det er ikke en hane.

Håber, der er nogen der kan hjælpe.

Vh Jakob
0.3 Italienere
0.2 ISA Brown
0.6 Orpingtons
1.0 Rød halv Norsk Skovkat (uden hale)
X.X Mange, Mange Guppyer

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Skrigende Italiener
« Svar #1 Dato: 06 Oktober , 2012, 14:21 »
Det kunne jo godt lyde som om hun har problemer med at få lagt sit daglige æg,hvis det er så smertefuldt for hende, så hun hyler i timevis, så er det jo synd, men om hun bare er hysterisk er jo svært at sige, hvis hun var min, tror jeg hun ville ende sit korte liv.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 06 Oktober , 2012, 14:50 »
Tror måske det bare er hendes væremåde  ;)
Egentligt tror jeg ikke at en høne/hane skriger når de har ondt, tror nærmere de kryber sammen og er stille.
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Jakob Kiilerich

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 06 Oktober , 2012, 15:42 »
Tak for svar.

Jeg tænker at det måske er fordi hun først nu er begyndt at lægge æg. Men kan det virkelig passe at en høne bare skriger og hyler otte timer i streg?
0.3 Italienere
0.2 ISA Brown
0.6 Orpingtons
X.X Mange, Mange Guppyer

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #4 Dato: 06 Oktober , 2012, 15:59 »
Tak for svar.

Jeg tænker at det måske er fordi hun først nu er begyndt at lægge æg. Men kan det virkelig passe at en høne bare skriger og hyler otte timer i streg?
'

ja - det kan godt passe. Jeg har nu i næsten 5 år haft en flok dejlige høns,..og de har efterhånden lært mig at passe dem ordenligt - så de ikke behøver at gå og galpe op ;D . Jeg husker tydeligt, hvordan det var i starten, når der var noget, de var utilfredse med, så kunne hele flokken gå hvileløst rundt og galpe op i timevis - som regel drejede utilfredsheden sig om, at redepladsen var optaget - men en lukket dør..som ikke burde være lukket..en væltet halmballe...som ikke burde være væltet ..en høne som var smuttet over hegnet..og de andre var sure over ikke at være med.. osv ... kunne også gøre det.

Hos dig drejer det sig nok om, at den unge høne ikke helt har fundet sin æggerytme..og måske, hvor hun vil læge det i fred og ro. Jeg er overbevist om, at hun holder op med skrigeriet på et tidspunkt, når hun har fundet ro i sin tilværelse.

Når mine høns larmer i dag, så VED jeg med sikkerhed, at jeg skal skynde mig ud og ordne et eller andet...og det slår aldrig fejl, at der er et eller andet, som ikke er, som det burde være.

Det kan være enerverende at høre på deres nervøse skrigen og galpen op...men jeg synes altså, at det er vildt charmerende, at de små kræ viser, at de har en vilje -  og meget synd, hvis den skal lade livet på rund af det.

« Senest Redigeret: 06 Oktober , 2012, 16:04 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Jakob Kiilerich

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 07 Oktober , 2012, 14:31 »
Tak for gode råd.

Jeg tror også, jeg har knækket koden: Hun lagde to æg i går. Må have været ubehageligt for hende....
0.3 Italienere
0.2 ISA Brown
0.6 Orpingtons
X.X Mange, Mange Guppyer

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #6 Dato: 07 Oktober , 2012, 16:31 »
Tak for svar.

[/quot

Øksen er et uundværligt og godt stykke værktøj..............
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Jakob Kiilerich

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 07 Oktober , 2012, 16:56 »
Hun skal leve skal hun. Øksen er god men også lidt for nem. Man skal helst ikke handle i affekt med en økse - det er der vist aldrig kommet noget godt ud af :o.

De Italienere larmer generelt, men er også vildt underholdende små fjerbasser:)
0.3 Italienere
0.2 ISA Brown
0.6 Orpingtons
X.X Mange, Mange Guppyer

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #8 Dato: 07 Oktober , 2012, 17:05 »
 /o /o /o
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #9 Dato: 07 Oktober , 2012, 17:06 »
Røde italienere er som regel slang for Esa Brown og andre hybrider :) hybriderne har MEGET personlighed
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #10 Dato: 07 Oktober , 2012, 17:26 »
Hun skal leve skal hun. Øksen er god men også lidt for nem. Man skal helst ikke handle i affekt med en økse - det er der vist aldrig kommet noget godt ud af :o.

/o *b /o

Røde italienere er som regel slang for Esa Brown og andre hybrider :) hybriderne har MEGET personlighed

Så sandt, så sandt Johanne - og frygtelig at tænke på, at så meget liv, vilje og personlighed spærres inde i trange bure uden udsigt til et ordentligt liv :'( >:(
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Jakob Kiilerich

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 07 Oktober , 2012, 17:36 »
Mine er ægte nok 8)
0.3 Italienere
0.2 ISA Brown
0.6 Orpingtons
X.X Mange, Mange Guppyer

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #12 Dato: 07 Oktober , 2012, 17:42 »
Desværre kalder folk deres hybrider for Italienere, Landhøns, New Hampshire hvilket kun forvirre andre som er nybegyndere og TROR de har købt racehøns.

Om de har mere "personlighed" end racehøns, hmm det har de nok ikke.  ;)

Men det er helt sikkert synd at holde dem som bur- eller skrabehøns.

Prøv så at forestille jer 14.000 hybrider i en stor hal med meget varme og med en luft tyk af støv- forøvrigt også i halvmørke og hvor ALLE hønsene går og klager sig på den måde, som Jacob beskriver.
Og ejeren så siger "prøv at høre, de snakker hele tiden, de er nemlig glade"
« Senest Redigeret: 07 Oktober , 2012, 17:45 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #13 Dato: 07 Oktober , 2012, 17:44 »
@ Jacob

Er det så ikke brune Italienere ?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Jakob Kiilerich

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 07 Oktober , 2012, 17:58 »
Jo selvfølgelig!

Min fejl (måske er det fordi katten er rød)
BRUNE Italienere ::)
0.3 Italienere
0.2 ISA Brown
0.6 Orpingtons
X.X Mange, Mange Guppyer