Hej hønsefolk!
Jeg vil starte med at sige, at jeg er fuldstændig nybegynder på hønsehold-området, og at I erfarne hønsefolk sikkert har hørt dette så tit: Hvornår begynder mine høns at lægge æg?!
For at starte med starten, så fik vi 5 nydelige store Orpingtons, 3 mdr. gamle i starten af juni... De går frit i indhegnet stor have og trives umiddelbart rigtigt godt

! De får fuldfoder suppleret med middagsrester og lidt byg en gang imellem som "slik", ellers bruger de jo hele dagen på at gå og luge mine bede for ukrudt, lus og andet godt

! Om aftenen bliver de lukket ind i et muret udhus, som vi har indrettet med siddepinde (som de ikke bruger), sand på gulvet og spåner og hø i en gammel isoleret hundekasse med låg, hvor vi har lavet en skillevæg, så der er 2 "redekasser". Jeg kan se, at de har været inde og trampe rundt i kassen, så de kan sagtens finde ud af at gå derind... Nu er de jo så efterhånden blevet 7 måneder, og vi venter jo spændt på de fantastiske æg! Jeg har været rundt i haven for at se, om de skulle have tabt et par æg under deres yndlingsbusk, men nej...

Er det mig, der er for utålmodig eller er der helt normalt, at vi skal vente så længe? Jeg skal huske at fortælle, at de i sommerferien fældede temmeligt meget - det er de nu ved at være færdige med. De får iøvrigt også skaller, som der er begyndt at spise af. Kan vi gøre noget anderledes?
Gokkede hilsner fra Sorø