Når du skal finde et godt sted at så dine biplanter, så vær mere obs. på at der ikke er for meget skygge, da bierne arbejder bedst i sol, og vær mindre obs. på hvor næringsrig jorden er, da biplanter ofte er kendetegnende ved at de henter næring meget lang nede.
Det bedste sted jeg har haft sået honningurt, er når jeg har sået 2 kg. pr. ha. vårbyg.
Sådan en kornmark bliver helt levende af bier i lang tid, lige fra først i juni og indtil høst.
Der kan ca. hentes 200 kg. pr. ha. på denne måde. Fin "bi-indtægt" i ens kornmarker 
Tak Rudy, så er der næsten frit spil, med så steder.
Det med korn har jeg ingen forstand på-Bær over med mig, men jeg vil da rigtig gerne lære det, for vi har en lille smule mark, som bonden lige nu låner indtil han har høstet, så vil vi gerne have det tilbage til geder. Men jeg har aldrig sat mig ind i det med korn og halm/hø dyrkning, blot tænkt det lyder spændede at kunne selv.
200kg korn pr. hk. Det var sørme et par sække eller fler

Bliver der så også halm oven i af stråne, evt. hvor mange små baller kunne det blive til?
Hvad er der af udgifter og indtægter til at dyrke vores lille plet? Ja, ja frø, men skal der andet en sol, vind, og regn til at få det fra frø til færdig høst til dyrene? Jeg tænker at det nok også er noget med sædeskifte, og dyreprutter?
Vores bondemand er jo alm. bonde og sprøjter sig ud af alt, men hvis det er dyrket øko-agtigt hvad har man da ud af det, for det må bestemt være bedst for alle levende væsner og kunne bestemt også være tilfredsstillende at lave tingene selv.