Tak Tapani

Nu kan jeg så grimme mig lidt over mine kraftanstrengelser for gennem de sidste 3 år for at forsøge at hive op og fjerne de gamle gule Iris langs soklen på gårdspladsen. Nå men jeg tror sørme der er et par få stykker jeg endnu ikke har haft held til at mosle, så de får lige lidt pleje og så må jeg håbe de overlever mine strabasser.

Er der nogen som ved om en bi-dragter er lavet af noget særligt så bierne ikke kan stikke igennem, eller kunne en maler/aspest dragt virke ok med arbejdshjelm og myggenet omkring og tykt tørklæde i halsen. Gummistøvler og opvaskerhandsker? Fik jeg sagt jeg er hunderæd for stik og smerte

Lillepigen er blevet syg så Thomas og purken er sendt i byen og er på vej til Jylland. Jeg håber de kommer tilbage med 3 trugstader lidt grimme, men de kan jo ordnes. Et andet sted fra 120 rammer 12x10, dronningegitter, 3-6 magasiner og en røgpuster, muligvis en si på stativ. Jeg glæder mig helt vildt til at gå og pusle med istandsættelsen, det bliver SÅ hyg`ligt.

Skal de males i noget særligt maling og hver sin farve eller er det ok hvis de får et stryg i samme kulør?
Jeg fandt et gammelt loddeaparat ude i Thomas værksted kan det mon bruges eller er det et specielt loddeaparat og tråd man bruger?