Jeg vil tro du skal ud og spørge et par lokale landmænd. Det er vist nok lovligt at sælge råmælk fra stalddøren, men jeg er ikke sikker. Da jeg var barn, købte vi altid mælk hos en lokal landmand, hvor mælken var kommet ind i en tank, men hverken pasteuriseret eller homogeniseret. Mon ikke du kan finde det samme et sted? (Jeg leder stadig efter sådan et sted forøvrigt, har aldrig fået så lækker mælk, som dengang).
...Googlede lige lidt, og fandt følgende:
Mælk
Kræver registrering i den lokale fødevareregion.
Må på nedennævnte betingelser og i begrænset omfang sælges direkte fra produktionsbedriften til forbrugere: - Mælken skal sælges som rå og ubehandlet.- Mælken skal afhentes af forbrugeren og må ikke bringes ud.- Mælken skal tappes i dunke eller flasker, som forbrugeren har med. Forbrugeren har selv ansvaret for at holde dunke og flasker rene.- Mælken skal overholde en række grænser for, hvor mange bakterier der må være i den. Der er særlige krav om, at den ikke indeholder sygdomsfremkaldende bakterier. Der er også grænser for mælkens indhold af medicinrester, som kan overføres til mælken fra koen.- Mælken må sælges ved stalddørssalg i op til 12 timer efter malkning, hvis den har været nedkølet til under 6°C siden malkning. Tilsvarende må mælken sælges ved stalddørssalg i op til 24 timer efter malkning, hvis den har været nedkølet til under 4°C siden malkning.- Hvis en bedrift sælger mælk ved stalddøren, stilles der krav om egenkontrol. Egenkontrollen skal sikre, at der ikke sælges fødevarer på en måde, der kan udgøre en risiko for menneskers sundhed. Der er fastsat særlige regler for, hvordan egenkontrol skal udføres.
http://www.maskinbladet.dk/artikel/stalddorssalg-uden-smiley