Jamen dog! Jeg vil forsøge at gøre mit indlæg kort, selvom det bliver svært..
Der vil ALDRIG kunne opnås enighed om, hvad der er god dyrevelfærd og hvad der erdårlig dyrevelfærd - uanset om vores høns går på lidt eller meget plads, har grønt under fødderne eller ej, er mange eller få.....så mener vi vel SELV at vores dyr har det godt, ikk´!? Der vil og skal aldrig være enighed på dette punkt!
Jeg skriver "jeg ønsker ikke at træde nogen over tæerne", men det vil man jo selvfølgelig altid gøre!
Jeg kan blot konstatere, at ingen af de udstillede dyr havde vand og mad da JEG var der - jeg aner jo ikke noget om hvad der skete før eller siden, ligesom i andre heller ikke gør.
At de ikke må få vand og mad før bedømmelse, anede jeg ikke, men det er da heldigt vi har vores forum til at lære af!
Det er rigtigt at en høne ikke dør af en dag uden vand og mad - dét gør vi andre jo altså heller ikke! Det er rigtigt at de ikke spiser og drikker om natte - nu var det hér om dagen - jeg kunne blive ved!
Hønsegårdene i kolonien har ikke noget med udstillingen at gøre, den er jeg helt med på! Men men men, lukke øjnene for omgivelserne behøver man jo ikke.
Det med om der er for mange høns på for lidt plads, er igen ikke til at diskutere, så længe vi har høns hver især, hvor nogle høns har mange M2 pr dyr og andre er mange om at dele 1m2 - i min verden er 40+ høns på 6M2 ikke okay, men vi er jo forskellige...
Hvis det gør en forskel for hønsenes trivsel, og opfattelsen dér af, kan jeg oplyse at jeg bor på landet med hunde, kat, køer omkring mig, gyllestank i luften og nu også med hønselort under skoene......