Jeg går og venter på en sms, om at der er en håndfuld daggamle gule orpington klækket til mig.... Jeg har tænkt mig at give to til hver af mine 3 skrukker..... jeg har idag gjort ekstra godt rent i hønsehuset, lagt ekstra meget fint gyldent halm på gulvet, (betongulv) som først er strøet med et fint lag strandsand, hønsegården er også rengjort, og også der har jeg strøet noget halm, da ikke hele gården er overdækket af tagplader, så de små ikke får mudder på fødderne, når det har regnet. Vores redekasser er hævet fra jorden, så jeg har fået det råd at lægge kyllerne ind under hønsene, mens de er på gulvet... jeg overvejer lige nu at lave et par redekasser til at stå på jorden, eller skrue de nuværende ned fra væggen, og sætte dem på jorden, og se om hønsene vil acceptere det. Men, jeg ved INTET om kyllinger, og hvordan man får hønsene til at tage dem til sig.... har 5 høns ialt, hvoraf de 3 er skruk, men de er alle i samme hus/gård, hvor jeg normalt tænder lys og åbner lågen kl 6 om morgenen, og slukker og lukker kl 20, så bestemmer hønsene selv om de vil være ude eller inde. Hvad gør i, når i skal indlemme daggamle kyller til skrukker? Det skal lige siges, at vores høns kun er ca 6-7 måneder gamle, så det er også deres første hold kyller.