Wanda
hvis man bliver taget over grænsen med et dyr der IKKE har sine sager i orden bliver det mere end dyrt
kender en i katteverden der lige tog over grænsen med 2 killinger for lige at få det ordnet billigt
det var 6 ugers karentæne 3 for at tage titer prøve på diverse vacciner og så lige 3 uger så det lovlige på rabies og almen vaccine/pas/chip virkede
beløbet i kr løb over de 11000 dk 
kat/hund
SKAL have pas chip og ikke mindst en mindst 3 uger gammel rabies/+alm vaccine
men ja det ville være godt hvis det ikke var så dyrt her hjemme 
rettelse kat/hund skal ikke have alm. vaccine, kun rabies og pas og chip.
Jeg vil anbefale, at man bruger en dyrlæge som man kender og stoler på. Det er ikke alle dyrlæger, der får lov at kigge på mine dyr, der er nemlig stor forskel på dyrlægers arbejde, ligesom det er indenfor mange andre brancher. Ved at vælge en fast dyrlæge, kommer man også til at kende hinanden både ejer/dyr og dyrlæge og det kan skam også have sine fordele, istedet for at flakke rundt efter priser hele tiden.
Jeg handler også varer på nettet og i udlandet, men jeg må sige, at jeg er begyndt at tænke mere over at støtte lille Danmark, for hvis der ingen indtægter er i DK, ja hvordan skal det hele så ende. Der er noget der skal laves om i DK ingen tvivl om det, det er alt for dyrt i forhold til vores nabolande. lad os håbe at vores politiker snart vågner op, så det igen kan blive atraktivt at købe vores varer i Dk og bruge de danske virksomheder, som i sidste ende skaffer skatteindtægter mm til glæde for vores skoler, plejehjem, sundhedsvæsen osv. Bare lige lidt tanker herfra