Igen, tak fordi I gider dele min glæde med mig

Morten, når kattene er på scenen, er de jo allerede bedømt af en dommer, som har nomineret den kat, der skal på scenen. Nomineringen foregår i forbindelse med selve den grundlæggende bedømmelse, hvor dommeren vælger den smukkeste hunkat blandt alle de kategori IV katte han/hun har bedømt (Sille er kategori IV), dommeren nominerer også den bedste hankat, det bedste ungdyr og den bedste killing samt evt. kuld, desuden bliver bedste kastrat nomineret.
På scenen kommer så f.eks. alle de nominerede hunkatte fra kategori IV, hvor dommerne, der har nomineret dem, skal vælge den smukkeste, her foregår bedømmelsen som regel ret hurtigt, og det kan virke forvirret og hektisk, især når der er rigtig mange, og de alle skal se de forskellige hunkatte, og så skrive nummeret på den bedste. Hvis der er stemmelighed, er der endnu en dommer, der skal op og afgive sin stemme, det har jeg prøvet nogle gange, og så er sommerfuglesværmen i maven næsten af ulidelige dimensioner.
Lørdag var vildt spændende for os, for først var der nomineringen, hvor Sillelil skulle kæmpe med de andre hunkatte i kategori IV. Til BIS skulle jeg aflevere hende i steward-ringen i et tomt bur, vi må ikke selv bære til BiS. Da hun så var på scenen, og de sagde at nr 424 var BIS, gik jeg op, som man skal, for at hente min kat, men fik at vide, at hun også skulle op med bedste hankat i kategori IV, fordi man havde valgt at lave en BOB (Best of Best) også, den vandt hun også, men jeg måtte stadig ikke få hende, for nu skulle hun vente i det tomme bur (jeg hentede hendes hule til hende), til hele BIS for alle de andre kategorier var overstået, og så skulle de 5 katte (en fra hver af kategorierne I- IV samt specialudstillingen for briter's bedste kat) på scenen, og selv om de er uhyre forskellige, valgte man så i hvilken rækkefølge de skulle være i forhold til de forskellige standarder. Huskatte er ikke med i BOB, men de har også en BIS.
Sille blev nr 4 af de 5. Så på udstillingen i Vamdrup om lørdagen, var Sille

altså den fjerde smukkeste kat blandt alle de fertile han- og hunkatte. Det var helt VILDT, selv om jeg synes, hun er skøn, havde jeg aldrig turdet håbe på sådan en fin placering.
Jeg synes, det er sjovt, at Sillemille klarer sig så fint, men det bedste ved hende er nu alle hverdagene, hvor hun og de andre katte i den grad fylder min hverdag med glæde.